پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس در آیین بازگشایی مدارس در شیراز:

راه توسعه و پیشرفت آینده مملکت در گرو توجه به مدرسه است/ ارتباط بین مدرسه و صنعت برقرار شود سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس اسماعیل تبادار، در آئین بازگشایی مدارس ضمن تبریك آغاز سال تحصیلی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای والامقام دفاع مقدس، بویژه شهدای معلم و 36 هزار شهید دانش آموز را كه برای برافراشته نگه داشتن پرچم استقلال و آزادی، خون پاك و جان با ارزش خود را نثار كردند گرامی می داریم.
استاندار فارس همچنین به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منكر و اینكه امر به معروف و نهی از منكر در آموزه های دینی دارای جایگاه و عظمت ویژه ای است اشاره كرد و افزود: در رابطه با جایگاه و منزلت این هفته همین بس كه انقلاب و عظمت كربلا، شور و شعور و حق خواهی كه در این وادی اتفاق افتاد برای برپایی امر به معروف بوده است.
نماینده عالی دولت در استان فارس ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه در ابتدای پذیرش مسولیت در استان و همچنین حضور در جمع دانش آموزان و معلمان در جشن شروع سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: بسیار خوشحالم در پائیز طبیعت و در بهار دانش و علم و تربیت در حضور چهره های مصممی حضور پیدا كردم كه در عرصه علم آموزی در راستای فراگیری علم و دانش و نقش آفرینی در توسعه كشور كوشا هستند و با كوشش خود توسعه و آینده نیكویی را برای كشور رقم خواهند زد.
مهندس تبادار با اشاره به اینكه وظیفه آموزش و پرورش تنها آموزش نیست ابراز داشت: كشورهایی كه هم پیشرفت اقتصادی و رفاهی بالا و هم مولفه های فرهنگی ، اخلاقی و اجتماعی برجسته ای را در نظام مملكتی خود فراهم كرده اند، سیر و بنیان اصلی آن را از مدرسه بنا نهاده اند و به مدرسه توجه ویژه ای داشته اند.
استاندار فارس گفت: مهم ترین موضوع در علم اندوزی دانش آموزان، امر پرسشگری و توجه به خلاقیت و پویایی آنان است؛ بنابراین دانش آموز ان باید در كسب علم پرسشگری را پیشه خود نمایند.
وی گفت: امروز دیگر عصر محفوظات نیست بلكه عصر خلاقیت و نوآوری بوده و همه مسئولین و متولیان بر این موضوع اصرار دارند، چراكه خلاقیت، ابتكار، مهارت آفرینی و توانمند سازی دانش آموزان در حوزه آموزش و پرورش برای پیشرفت مملكت امری ضروری و نیاز جدی جامعه امروزخواهد بود.
استاندار فارس با بیان اینكه آموزش و پرورش استان با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فراوان فارس جایگاه خوبی را در كشور دارا می باشد اظهار داشت: باید در كنار تدریس و آموزش كلاسیك دروس، دوره ها و بازدیدهای حضوری و علمی از صنعت ، كشاورزی و حوزه های دیگر برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی فراهم شود و این ارتباط بین مدرسه و صنعت و سایر حوزه ها برقرار شود.
مهندس تبادار گفت: با توجه به اینكه یكی از نگرانی ها و دغدغه ها در استان كمبود و بحران آب می باشد و به گونه ای برنامه ریزی شود كه دانش آموزان در شهر و روستا از اراضی و مجموعه های تولیدی كشاورزی بازدید كنند و در نتیجه هر دانش آموز، خود رسانه ای برای درست مصرف كردن و صرفه جویی در آب خواهد بود.
مهندس تبادار در ادامه با اشاره به جایگاه رفیع معلمان و احساس افتخار از اینكه مقطعی نیز در كسوت معلمی بوده افزود: قطعاً رفتار و منش معلمان در كنار علم آموزی، تقویت اخلاق، فرهنگ و اداب اجتماعی در دانش آموزان است.
وی گفت: شاید معیشت معلمان در وضعیت مناسبی نباشد اما مناعت طبع و اندیشه والای معلم سبب می شود كه معلمان هیچگاه در انجام وظایف خود كوتاهی نكنند.
نماینده عالی دولت تاكید كرد: مسئولان باید تمهیداتی بیندیشند كه برای معلمان كه باید زیرساخت های علم و اخلاق و فرهنگ را در جامعه فراهم نمایند دغدغه كمتری وجود داشته باشد و و رفاه و آرامش بیشتری برایشان فراهم شود كه خوشبختانه دولت تدبیر و امید به این مهم توجه ویژه داشته و اقداماتی موثر نیز انجام داده است.
در این مراسم مدیركل آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش استان ارایه نمود.
.pagination a:hover { background-color:#EBE41C; } .qqq { /* -webkit-box-shadow: 0px 0px 5px 1px rgba(100,100,100,0.1);-moz-box-shadow: 0px 0px 5px 1px rgba(100,100,100,0.1);box-shadow: 0px 0px 5px 1px rgba(100,100,100,0.1);*/ } .BBardiya {font-family:BBardiya, tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif;font-weight:bold;} .pagination { font-size: 80%; } .pagination span { display: block; float: left; padding: 0.3em 0.5em; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px;}.pagination a { display: block; float: left; padding: 0.3em 0.5em; margin-right: 5px; margin-bottom: 5px;}.pagination a { text-decoration: none; border: solid 1px #AAE; color: #15B; -webkit-border-radius: 4px;-moz-border-radius: 4px;border-radius: 4px;box-shadow: 1px 1px 1px #888888;}

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/6825/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

مدت زمان عمل لازک چشم

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

راه اندازی خط جدید صدرا تا فلکه اطلسی شیراز

گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد

رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است

پیش‌کنگره  15000 شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود

تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو +فیلم

پیام اسیر اسرائیلی به نتانیاهو ؛ خجالت بکش!

پیش کنگره یادواره 15 هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

سرعت رسیدگی به پرونده 8 مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 4 اردیبهشت

ببینید | پیام اسیر صهیونیست به نتانیاهو

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

داستان ابوشجاع

عوارض خطرناک کبد چرب

مراقبت های بعد از عمل چشم

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود

اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران

ادامه بارش‌های پراکنده و رگباری در فارس

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم

مسابقات قرآن و عترت مرحله 14 گانه در اشکنان

محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است

مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!

ویدیو/ آبگرفتگی معابر در شیراز به دنبال بارش شدید باران

سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم

بسته خبر‌های ورزشی 5 اردیبهشت فارس

آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود

طبیعت زیبای بهاری کوه رنج و گمبیل شهرستان سپیدان

شهروند خبرنگار:آبگرفتگی شیراز

اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند

2 هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

پرونده قضایی 8 مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس