دبیر کل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش:
تبدیل یاددادن به یادگرفتن یك هدف تحول بنیادین نظام آموزشی است
علمي
بزرگنمايي:
فارس آنلاین - دبیر کل شورای عالی وزارتآموزش و پرورش تاكید دارد كه هدف تحول بنیادین تبدیل چرخه یاد دادن به یاد گرفتن وتربیت كردن به تربیت شدن است و این امر باید به مطالبه دانشآموز و والدین بدلشود.
به گزارش ایسنا منطقهیفارس، مهدی نویدادهم شنبه اول مهرماه در آیین نمادین نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی97-96 در شیراز گفت: علیرغم تلاشهای فراوان، خروجی آموزش و پرورش با نیازهایجامعه فاصله دارد و برهمین اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت تصویب شد واجرای كامل آن یك ضرورت است.
نوید ادهم خاطرنشان كرد:امیدوارم با همکاری همه نهادها و بهویژه معلیمن بتوانیم این تحول جدی و سرنوشتسازرا برای آینده کشور رقم بزنیم تا آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی، به یک نهاد فرهنگیتربیتی تبدیل شده و زمینهی تربیت پذیری دانش آموزان فراهم شود .
وی با تاکید بر نقش ویژهدانش آموزان در تحقق سند تحول بنیادین گفت: بنابراین است كه با تحولی سازنده در رویکردآموزش و پرورش، نقش آموزشی معلمان در مدارس به نقش تربیتی تبدیل شود؛ عنصر اصلی دراین تحول دانش آموزان هستند که با تلاش مضاعف این آنها میتوانیم فرایند تربیت پذیریرا در کلاس درس تسهیل كنیم.
نویدادهم با تصریح اینكهمعلمان باید شوق یادگیری را در دانشآموزان ایجاد كنند، گفت: صحنهگردانان اصلیمیدان یادگیری دانشآموزان هستند كه میتوانند با حضور اثر بخش در كلاس، زمینهسازدگرگونی باشند.
این مقام مسئول گفت: در اینتحول میخواهیم چرخه یاد دادن را به یاد گرفتن و تربیت کردن را به تربیت شدن در همهساحتهای آن تبدیل کنیم و این مهم باید به مطالبه دانش آموزان و والدین تبدیل شود .
دبیر کل شورای عالی وزارتآموزش و پرورش، اصلی ترین کار آموزش و پرورش در سالهای اخیر را تحول بنیادین در نظامتعلیم و تربیت عنوان و اضافه كرد: امسال 13 و نیم میلیون دانش آموز در 106 هزار مدرسهمشغول به تحصیل هستند که بیش از 960 هزار معلم پذیرای این دانش آموزان در مدراس هستند .
انتهای پیام
-
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۰۲:۴۲ PM
-
۲۸۲ بازديد
-
ایسنا - علمی و آموزشی
-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/6830/