پیام فارس

آخرين مطالب

بیش از 950 هزار نفر از مشمولین سهام عدالت در فارس هنوز شماره شبا اعلام نکرده اند اقتصادي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین -  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس بر لزوم اعلام شماره حساب شبا در سامانه www.samanese.ir تاکید کرد و اظهار داشت : هنوز 959هزار 334 نفر از مشمولین سهام عدالت استان فارس شماره شبا بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام نکرده اند.
دکتر بابک دایی   اظهار داشت : در نیمه دوم اسفندماه سال گذشته از سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir رونمایی شد تا دارندگان سهام عدالت با مراجعه به آن از وضعیت صورتحساب خود آگاه شده و در صورت تمایل نسبت به تسویه باقیمانده اقساط خود اقدام کنند.
نماینده وزیر و دبیر ستاد استانی سهام عدالت بیان داشت: بر این اساس در اجرای فاز اول طرح ساماندهی سهام عدالت، تعداد 47 میلیون نفر از مشمولان در قید حیات از مجموع 49 میلیون نفر که در کل کشور سهام عدالت دریافت کرده اند، می‌توانستند تا پایان شهریور ماه جاری ضمن مراجعه به سامانه سهام عدالت و مشاهده صورتحساب خود، نسبت به تسویه اقساط بدهی و تکمیل مبلغ سهامداری خود اقدام کنند.
دایی با بیان اینکه هنوز حدود 15 میلیون نفر از مشمولین سهام عدالت شماره شبا بانکی خود را در کشور به سامانه سهام عدالت اعلام نکرده اند گفت: خبرنگاران و طلاب در صدر اعلام نکردن شماره شبای بانکی قرار دارند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس همچنین اظهار داشت: در استان فارس از تعداد سه میلیون و 209هزار 954 نفرمشمول سهام عدالت تاکنون 2 میلیون و 250هزار 620 نفر شماره شبای حساب بانکی خود را در سامانه ثبت کرده اند و نزدیک به 30 درصد مشمولین که 959هزارو 334 نفر هستند هنوز شماره شبا بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام نکرده اند.
نماینده وزیر و دبیر ستاد استانی سهام عدالت استان فارس اضافه کرد: از مجموع سه میلیون و 328هزار 921 نفر مشمول سهام عدالت دراستان فارس تعداد 118 هزار 967 نفر از این مشمولین در قید حیات نیست و دراین مدت فوت کرده اند.
وی افزود: طبق اعلام سازمان خصوصی سازی مهلت تسویه باقیمانده بدهی اقساط مشمولان به مدت یکماه تمدید شده است و با پایان یافتن مهلت تعیین شده، به هیچ وجه امکان پرداخت مانده بدهی اقساط مشمولان از طریق شعب بانک ملی و دستگاه های خودپرداز این بانک در سراسر کشور وجود نخواهد داشت.
دایی ادامه داد : البته ورود شماره شبای حساب بانکی مشمولان در این سامانه تابع این مهلت نیست و مشمولان برای ورود شماره شبای خود کماکان فرصت دارند. با این حال به مشمولان توصیه می شود هر چه زودتر اقدام به ثبت شماره شبای حساب بانکی در این سامانه کنند. زیرا واریز سود در مراحل مختلف سال جاری، صرفا به کسانی تعلق می‌گیرد که شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت وارد و تائیدیه آن را در سامانه مشاهده کنند.
وی اعلام کرد: سامانه سهام عدالت به مدت 10 روز از ابتدای مهرماه از دسترس عموم مشمولین خارج خواهد شد اما پس از این تاریخ مجدداً امکان ثبت شماره شبا، رویت صورتحساب و سایر خدمات فراهم خواهد بود.
دبیر ستاد استانی توزیع سهام عدالت بیان کرد: این که شهروندان سهامدار سهام عدالت باشند کافی نیست. مهم این است که امکان برخورداری از سود سالانه سهام عدالت برای مردم میسر شود. برای برخورداری از سود سهام عدالت، همه مشمولینی که نامشان در سامانه سهام عدالت جزو سهامداران است، باید یک شماره شبا بانکی به نام خود در سامانه وارد کنند. در صورت عدم درج شماره شبا در سامانه، حتی اگر آنها سهامدار سهام عدالت هم باشند، سودی به نام آنها واریز نخواهد شد.
طبق اعلام سازمان خصوصی سازی، بر خلاف یارانه نقدی خانوارها، سود سهام عدالت به حساب بانکی شخص مشمول واریز می شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: با عدم درج شماره شبا بانکی توسط مشمولان سهام عدالت در سامانه، حقی از مشمولان تضییع نمی شود و هر کس که سهامدار سهام عدالت باشد، از سود سهام عدالت برخوردار خواهد بود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با بیان اینکه نخستین مرحله پرداخت سود سهام عدالت در مهر ماه انجام می‌شود و بر اساس میزان ارزش سهام هر فرد، سود به او تعلق خواهد گرفت، افزود : از 18 گروه مشمول سهام عدالت، صرفاً آن دسته از مشمولین سه گروه مددجویان کمیته امداد، مددجویان بهزیستی و روستاییان و عشایر که قبلاً شماره شبا بانکی خود را در سامانه سهام عدالت به ثبت رسانیده و تایید شبا خود را در همین سامانه مشاهده نموده اند، می توانند در اولین مرحله پرداخت، از سود برخوردار شوند. سایر مشمولان نیز به تدریج و در مراحل بعدی از سود برخوردار می شوند.
دبیر ستاد استانی توزیع سهام عدالت درباره میزان سود پرادختی نیز اظهار داشت: برآورد اولیه سازمان خصوصی این است که میزان سود برای کسانی که 10 میلیون ریال سهام دارند، بین یک میلیون و 300 هزار ریال تا یک میلیون و 500 هزار ریال است. اگر فرد مشمول بدهی خود تا سقف یک میلیون تومان را به حساب سازمان خصوصی واریز نکرده و حدود 5 میلیون ریال سهام در اختیار داشته باشد، حدود نیمی از این مبلغ را به عنوان سود دریافت خواهد کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس بیان کرد: دوره مجاز ثبت نام بازه زمانی 10 ساله 1385 الی 1394 بوده و پس از آن ثبت نام جدید صورت نمی گیرد و در صورت صدور مجوزهای جدید، این موضوع قطعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی گفت: فهرست اقشاری که در 10 سال گذشته واجد شرایط دریافت سهام عدالت شده اند به همراه تعداد ثبت نام شدگان هر یک از این اقشار، در بخش سهام عدالت پایگاه اطلاع رسانی مذکور قابل مشاهده است.


لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/6934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

تزریق ٥٠٠٠ میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی

پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا و سکه در بازار

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود