پیام فارس

آخرين مطالب

نمایش توانمندی پزشكان شیراز در سمینار زنده جراحی عروق مغزی علمي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - برای نخستین بار در کشور،سمینار زنده جراحی عروق مغزی، با حضور اساتید بین المللی و کشوری، در شیراز، آغاز بهکار کرد .
به گزارش ایسنا منطقه‌یفارس، به نقل از روابط عمومی علوم پزشكی شیراز، چهارشنبه 5 مهر و در نخستین کورس جراحی زنده عروق مغزی كه در بیمارستان نمازیشیراز آغاز شده است؛ اساتید گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با انجامچهار جراحی عروق مغزی به صورت زنده، توانمندی خود را در این زمینه، به نمایش می گذارند .
مدیرگروه جراحی مغز و اعصابدانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص، توضیح داد: در این کورس دو روزه، با حضور اساتیدبنام کشور، چهار مورد جراحی عروق مغزی در بیمارستان نمازی شیراز، به صورت زنده انجاممی گیرد و شرکت کنندگان با یکدیگر به تبادل نظر می پردازند .
دکتر "عبدالکریم رحمانیان"،با اشاره به انجام تقسیم کار در این گروه، برای پیشرفت در عرصه های مختلف جراحی هایمغز و اعصاب، افزود: اساتید این دانشگاه در زمینه هایی مانند ضربات مغزی، ستون فقرات،تومورهای مغزی، ضایعات عروق مغزی و کودکان، تقسیم کار کرده و به شیوه های تخصصی، دانشخود را ارتقا بخشیده اند .
رحمانیان که در ساعت هایابتدایی آغاز این کورس پزشکی، بیماری 44 ساله، مبتلا به آنوریسم مغزی را مورد جراحیقرار داد، در این خصوص نیز گفت: در طول دو روز برگزاری این کورس، چهار بیمار با مشکلاتعروق مغزی، جراحی می شوند و آخرین روش های انجام این جراحی ها، با حضور استادان شرکتکننده از سراسر کشور، مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد تا به راهکارهای بهتری دستیابیم .
مدیر گروه جراحی مغز و اعصابدانشگاه علوم پزشکی شیراز عدم درمان به موقع آنوریسم های مغزی را موجب پارگی و خونریزیمغزی عنوان کرد که خطرات و پیامدهای جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه دارد .
او با معرفی بیمارستان نمازیشیراز به عنوان مرکز ارجاع مبتلایان به این مشکل از استان های جنوب کشور از حمایت مسوولاندانشگاه، بیمارستان نمازی و دانشکده پزشکی، برای توسعه این خدمات و تکیمل تجهیزات موردنیاز،همسو با مراکز بزرگ دنیا، قدردانی کرد .
این عضو هیات علمی دانشگاهعلوم پزشكی شیراز افزود: در صورت نبود این امکانات در بیمارستان نمازی، بیماران میبایست برای دریافت خدمات، به سایر استان ها ارجاع شوند که موجب خطر برای سلامت آنانمی شود .
رحمانیان با اشاره به درمانسالانه حدود 120 مورد مبتلا به این مشکلات در بیمارستان نمازی شیراز، گفت: آنوریسمهای مغزی، در بانوان شیوع بیشتری دارد، اما به دلیل نقش موثر فشارخون بالا و مصرف دخانیاتدر بروز این مشکل، توصیه می شود که با توجه بیشتر به سلامت خود، ضمن کنترل میزان فشارخون،از دخانیات پرهیز کنیم، همچنین افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماریهستند، لازم است بیش از دیگران، مراقب سلامت خود باشند .
او همچنین از کامل بودن تجهیزاتلازم برای جراحی های عروق مغزی در این بیمارستان خبر داد که در کنار توانمندی پزشکان،با مراکز معتبر دنیا، قابل قیاس است .
رقابت امکانات بیمارستاننمازی برای جراحی‌های مغزی با مراکز بزرگ دنیا
دستیار جراحی مغز و اعصابکه به عنوان دبیر اجرایی در این سمینار حضور داشت نیز گفت: بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستاننمازی از نظر تجهیزاتی مانند میکروسکوپ و وسایل جراحی، دوربین ها، ICU تخصصی مراقبت های ویژه برای مبتلایان به ناهنجاری های مغزی،دارای موقعیت مطلوبی است که این بخش را به مرکزی برای مراجعه بیماران مغز و اعصاب ازسراسر استان های جنوبی کشور تبدیل کرده است .
دکتر "فریبرز غفارپسند"با اشاره به آمار بالای مراجعه بیماران مبتلا به ناهنجاری های عروقی، آنوریسم های مغزی،تومورهای عروق مغزی به این بیمارستان که از سال 1388، با توان بیشتری در حال انجاماست، نتایج جراحی ها را با مراکز بزرگ دنیا، قابل مقایسه عنوان کرد .
دبیر اجرایی سمینار دو روزهجراحی های زنده عروق مغزی، برنامه این سمینار را در خصوص انجام زنده جراحی با ایجادامکان تبادل نظر اساتید، در نوع خود بی نظیر عنوان کرد که امکان نمایش توانمندی استاداندانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه ارایه آخرین دستاوردهای جراحی عروق مغزی را فراهمآورده است .
غفارپسند از حضور 60 شرکتکننده در طول دو روز برگزاری این سمینار خبر داد که از مطرح ترین استادان ای حوزه ازدانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند، همچنین نمایندگانی از شرکت های تجهیزات پزشکی بزرگدر آلمان و سوییس نیز ضمن حضور در این سمینار و آشنایی با دستاوردهای پزشکان ایرانی،آخرین تکنولوژی ها ی پزشکی خود را برای انجام بهتر جراحی ها، به پزشکان معرفی می کنند .
شیراز؛ قطب پزشکی کشور درجراحی های عروق مغزی
عضو هیات علمی دانشگاه علومپزشکی مشهد و فلوشیپ جراحی عروق مغزی، از شرکت کنندگان در این برنامه بود که دانشگاهعلوم پزشکی شیراز را از قطب های بزرگ کشور در عرصه پزشک معرفی کرد .
دکتر "سیمرا ذبیحیان" با اشاره به خدمات این دانشگاه در زمینه پوششنیاز استان های جنوب و حتی جنوب غربی کشور به جراحی های عروق مغزی، بر استقبال دانشگاهعلوم پزشکی مشهدب رای توسعه تعامل با این دانشگاه، تاکید کرد .
ذبیحیان نقش این سمینار دوروزه در توسعه تبادل دانش پزشکی در زمینه جراحی های عروق مغزی را بسیار خوب عنوان کردو گفت: در شیراز با رسیدگی به موقع به مبتلایان به این بیماری ها، خطر بروز مرگ و میرهاو مشکلاتی مانند فلج شدن بیمار که موجب تحمیل هزینه های بسیار به خانواده ها می شود،جلوگیری می شود .
فلوشیپ جراحی عروق مغز نیزکه در نخستین جراحی این کورس زنده حضور داشت، گفت: این بیمار، بانویی 44 ساله است کهحدود یک و نیم ماه پیش، با افت سطح هوشیاری، مراجعه کرد و آنوریسم سمت راست او با موفقیت،جراحی شد و سپس دچار آنوریسم مغزی سمت چپ مغز شد و به محض ایجاد شرایط لازم، امروزکار جراحی برای سمت چپ مغز او نیز انجام شد .
دکتر "احمدرضا رفیعی"شکنندگی های رگ های مغز را موجب بروز خونریزی مغزی و خطرات جبران ناپذیر عنوان کردو افزود: جراحی های عروق مغزی، به دلیل ریسک بالا و پیچیدگی، نیازمند دانش فوق تخصصیاست .
در ادامه این سمینار که تافردا، ششم مهر ادامه دارد، سه بیمار دارای مشکلات عروق مغزی که دارای شرایط غیر اورژانسیهستند، توسط گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحت عمل جراحی قرارخواهند گرفت و در نهایت دیدگاه‌های پزشكی در زمینه كاربرد بهترین شیوه‌های جراحیمورد ارزیابی شركت كنندگان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/7020/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند