پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس:

دفاع مقدس تبلور تمام ارزش‌های عاشورایی بود سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - رئیس كنگره سردارانو 15 هزار شهید استان فارس تاکید دارد که دفاعمقدس تبلوری از تمام ارزش‌های عاشورایی بود و این ارزش‌ها به فرهنگی تبدیل شده استو تا امروز در جامعه تداوم دارد.
به گزارشایسنا منطقه‌ی فارس، جواد قناعتی در حاشیه برپایی نمایشگاه بهشت خاکی که به مناسبتهفته دفاع مقدس ایجاد شده است، گفت: پاسداشت و سوگواری سید و سالار شهیدان در ایامهفته دفاع مقدس یك نكته داشت آن هم اینكه عاشورا، كلاً درس ایستادگی، مقاومت و از خودگذشتنتا به خدا رسیدن است همان‌طور كه این ارزش‌ها نیز در دوران دفاع مقدس ما متبلور شد .
قناعتی با بیاناینكه تبلور فرهنگ عاشورایی در ایام هفته دفاع مقدس است، گفت: نهضت عاشورا از سال 61 هجریآغاز شد و به كربلای ایران رسید و امروز هم در جبهه مقاومت این نهضت با خون شهدای مدافعحرم همچنان ادامه یافته و تبلور پیدا می‌كند .
رئیس كنگره سردارانو 15 هزار شهید استان فارس در خصوص علت گرامی‌داشتشروع جنگ تحمیلی تحت عنوان هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در آن زمان نهتنها رژیم بعث عراق بلكه كشورهای بسیاری اعم از آمریكا، انگلیس، اسرائیل و غیره برعلیه ما می‌جنگیدند و به كشور ما تجاوز كردند به طوری كه ما در اردوگاه‌های اسرای جنگیخود از 37 كشور دنیا اسیر داشتیم و این یعنی اینكه اینكشورها علاوه بر كمك‌های تسلیحاتی، نظامی، تجهیزات شیمیایی، جاسوسی‌های ماهواره‌ای،نیروهای نظامی نیز برای كمك به رژیم بعث عراق اعزام می‌كردند .
وی با یادآوریاینكه تمام این تلاش‌ها برای از پا درآوردن یك نظام نوپا بود اما به حول و قوه الهیهمه این توطئه‌ها خنثی شد، گفت: اگر بخواهیم به ریشه جنگ بازگردیم باید بگوییم كه جنگما از تاریخ 31 شهریورماه سال 59 به صورت رسمیآغاز شد در حالی كه تجاوزهای عراق به مرزهای ما از 18 ماه قبل از اینتاریخ آغاز شده بود و ما حدود 40 روز بعد از پیروزیانقلاب اسلامی درگیری‌های متعددی با دشمنان داشتیم .
قناعتی، درگیری‌هایغائله كردستان، خلق عرب و همچنین جنایت‌های منافقین كوردل را از جمله این درگیری‌هایبعد از پیروی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: خبیثت‌ترین انسان‌ها، منافقانی بودند كهبر روی ملت و هموطنان خودشان اسلحه كشیده و آنان را به خاك و خون می‌كشیدند آن هم برایدستیابی به منافع دنیوی خود؛ فردی را به صرف اینكه حزب‌اللهی است و یا بانویی را بهدلیل اینكه چادری است به رگبار می‌بستند و یك بچه كوچك را در كانكس به صورت زنده زندهمی‌سوزاندند؛ این‌ها همه از جنایات منافقین است و امروز نیز جنایات داعش برای ما تازگیندارد چون ما چنین جنایت‌هایی را از منافقین در كشور خودمان دیده‌ایم .
رئیس سازمانحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس ادامه داد: تمام این جنایت‌هاعلیه ملتی صورت گرفت كه تازه انقلاب كرده بود و این انقلاب هم تازه متولد شده بود وتمام تلاش دشمن برای از پا درآوردن این انقلاب بود .
وی به تبییندلایل هجمه‌های دشمن به انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در دورنما و ایدئولوژی اسلامیكه انقلاب اسلامی و امام راحل برای ملت ایران تبیین كرده، هدف این است كه این انقلابزمینه‌ساز نهضت مهدوی و ظهور امام زمان(عج) و پایان سلطه‌ها و حكومت مستكبران خواهدبود به همین دلیل مستكبران با این انقلاب این همه مخالفت می‌كنند .
قناعتی در ادامهبا یادآوری شرایط تحریم‌های دوران دفاع مقدس گفت: ما در آن دوران از همه لحاظ تحریمبودیم؛ حتی گونی یا سیم خاردار نداشتیم و این‌ها كمترین و جزئی‌ترین لوازم برای دفاعاست در صورتی كه دشمن ما پیشرفته‌ترین تجهیزات را استفاده می‌كرد اما همه دنیا مشاهدهكردند كه ما چگونه در مقابل مستكبران عالم پیروز شدیم .
رئیس كنگره سردارانو 15 هزار شهید فارس ادامه داد: ملت ما تنها یكچیز داشت آن هم توكل و ایمان به خدا و همچنین به رهبری امام(ره) ایمان داشت و پشت سرولی فقیه بود و محكم پای این قضیه ایستاد و این مسئله یك شعار و ادعا نیست بلكه درعمل این موضوعات ثابت شده است لذا همه این موارد موجب شد تا جنگی كه 8 سالبه طول انجامید در نوع خودش بی‌نظیر باشد چرا كه ما در این مدت طولانی با آن همه تهاجمگسترده كشورهای مختلف دنیا، حتی یك وجب از خاك كشورمان را ندادیم و این‌ها همگی حاصلخون شهداست .
وی در ادامهاین نكته را یادآور شد كه هنوز هجوم دشمنان به كشورمان تمام نشده و شكل آن متفاوت شدهاست و سپس ادامه داد: از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از دوران دفاع مقدس تهاجماقتصادی و فرهنگی بر علیه كشور ما شروع شد و امروز نیز با یك جنگ جدیدی در جبهه مقاومتمواجه هستیم كه هم‌اكنون چند سال است آن را تجربه كرده‌ایم .
قناعتی با بیاناینكه بیش از 90 درصد شهدای مدافع حرم استان فارس و كل كشورهمگی از نسل جوان هستند، گفت: این‌ها كسانی هستند كه نه دفاع مقدس و نه امام راحل رادرك كرده‌اند و اكثر آن‌ها متولد دهه 70 و یا بعضاً دهه 60 هستند اما سئوال اینجاست كه چرا این‌ها دراین راستا قدم بر می‌دارند و پاسخ آن نیز همین یك جمله است كل یوم عاشورا و كل ارضكربلا .
رئیس سازمانحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه فجر فارس ادامه داد: شهدای مدافع حرمما در این راه قدم گذاشته و در آن ایستادگی كردند و در دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاباسلامی پشت سر ولی فقیه قرار گرفتند و این راه همچنان ادامه دارد چنانچه می‌بینیم مدافعانحرم در حال جنگ با دشمنان دین خدا هستند و امروز نتیجه این همه رشادت‌ها را با اینپیروزی‌های دلنشین در جبهه مقاومت می‌بینیم .
وی در مورد برپایینمایشگاه «بهشت خاكی» گفت: این نمایشگاه به‌همت بسیجیان زحمت‌كش پایگاه مسجدالرضا(ع)وابسته به سپاه ثارالله(ع) شیراز و همچنین با همكاری مجموعه پتروشیمی شیراز و سپاهفجر فارس برپا شده است كه جا دارد از تمام دست‌اندركاران این قضیه قدردانی شود .
قناعتی بابیان اینكه این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی تدارك دیده شده است، گفت: یكی از این بخش‌هایاجرای برنامه زنده تلویزیونی است كه امسال این برنامه به نام «فصل شیدایی» با همكاریخوب مجموعه صدا و سیمای فارس اجرایی شد كه جای قدردانی دارد .
وی با یادآوریاینكه «فصل شیدایی» بهشت خاكی شیراز كار مشترك سپاه فجر فارس و صدا و سیماست، گفت:در طول ایام هفته دفاع مقدس هر شب این برنامه با موضوعات مختلف و متنوع و با توجه بهتقارن آن‌ها با ایام محرم‌الحرام بر روی آنتن می‌رفت .
رئیس كنگره سردارانو 15 هزار شهید استان فارس گفت: در بهشت خاكی علاوهبر معرفی شهدای دفاع مقدس، به ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های شهدایی كه شاید كمتربه آن‌ها پرداخته می‌شد و همچنین شهدای مدافع حرم و امنیت توجه شد و از هر بوستانی،گلی چیده شد و در این گلدان قرار گرفت و به سمع و نظر مردم رسانده شد .
قناعتی گفت:یكی از بخش‌های این نمایشگاه شبیه‌سازی عملیات شیحه بود كه این عملیات توسط رزمندگانلشكر 19 فجر در منطقه شیحه سوریه انجام شد و در آنسه شهید بزرگوار استان فارس شامل شهید آزاد خشنود، قدرت‌الله عبودی و ابوذر فرح‌بخشمشاركت داشته و به فوز عظیم شهادت نائل آمدند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/7063/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید