پیام فارس

آخرين مطالب

لاریجانی:

بیکاری درد عمومی کشور است/اصلاحات اقتصادی نیازمند مدیریت مجاهدانه است سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کشاورزیمورد حمایت مجلس است، گفت: راه مجاهدانه باید در بخش تولید و رشد سرمایه‌ گذاری مدنظر باشد .
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در جریان سفر بهاستان فارس در همایش بزرگ عاشوراییان شهرستان اقلید اظهار کرد: همایش عاشوراییاندر ماه محرم یادآور یک نهضت بزرگ است و از این جهت شما این حادثه را تکریم می‌کنیدتا در بین ملت این حرکت مجاهدانه تداوم داشته باشد .
رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از دست‌اندرکارانبرگزاری همایش بزرگ عاشوراییان ادامه داد: استعدادهای خوبی در شهرستان اقلید حضوردارند که می‌توان به تلاوت زیبای قرآن کریم توسط یک نوجوان اهل این منطقه اشارهکرد .
لاریجانی افزود: علما و وعاظ در خصوص نهضت حسینیدر جلسات آشنایی پیدا کرده‌اند و مردم نیز با حماسه عاشورا عمیقاً آشنا هستند امااین حادثه بزرگ ابعاد گوناگونی دارد بنابراین برگزاری این همایش‌ها ضرورت دارد .
وی تصریح کرد: سؤال این است که چرا بعد از رحلتپیامبر (ص) در فاصله کمی، فرزندش را با آن وضعیت به شهادت رساندند؛ این موضوع ساده‌اینیست .
رئیس نهاد قانونگذاری اظهار کرد: انقلاب اسلامی بارهبری امام خمینی (ره) به ثمر نشست و با رهبری مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده وحدود 40 سال از این انقلاب گذشته و مجاهدت‌های شهدا مانندشهید حججی نشان می‌دهد که حرکت مجاهدانه در کشور زنده است و با وجود مشکلات، مردمبه انقلاب تعلق‌خاطر دارند .
لاریجانی گفت: سؤال این است که آیا امام حسین (ع)راه دیگری نداشت؟ به طور مثال نمی‌توانست توافقی را انجام دهد یا راه دیگری را درپیش بگیرد که با آن وضعیت روبرو نشود؟ بعد از رحلت پیامبر (ص)، معارف دینی در سطوحعمیقی نبود و حواس‌ها جای دیگری می‌رفت و کشورگشایی‌هایی انجام شد؛ درحالی کهمسلمانان آمادگی نداشتند و این باعث شده بود که آنها متأثر از فرهنگ‌هایی باشند .
وی افزود: در آن دوران معاویه پوسته‌ای از اسلامبرجای گذاشته و حقیقت آن را از بین برده بود. علیه امام علی (ع) دشنام می‌دادند وحتی احادیث را نیز از بین می‌بردند؛ به نحوی که دستگاه سلطنت‌مأبانه‌ای از اسلام برجای مانده بود و بعد از این زمان، یزید نیز آن ظاهری که از اسلام باقی مانده بودرا از بین برد و امور خلاف شرع انجام می‌داد. بنابراین جامعه‌ نیاز به حادثه‌ایداشت تا از درون منقلب شود و چارچوب‌های ذهنی ایجاد شده را به هم بریزد .
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آن زمان بهراحتی بیعت با حضرت مسلم (ع) را مردم کوفه شکستند؛ بنابراین رهنمود شدن مردم بهراه صحیح نیاز به یک انقلاب داشت، حادثه عاشورا بسیار مهم است به دلیل اینکه بااقدامات اصلاحی جزئی، در آن زمان جامعه متحول نمی‌شد و عاشورا معجزه‌ای ایجاد کردکه اصلاحات عمیق صورت گرفت .
لاریجانی ادامه داد: حادثه عاشورا و خطبه‌های حضرتزینب (س)، جامعه را متحول کرد و بعد از آن قیام‌های متفاوتی انجام شد و عاشوراجامعه را منقلب کرد و برای آیندگان نیز مؤثر بود و حرارتی در قلوب مؤمنین ایجادکرد که همچنان پابرجاست .
وی افزود: پیروان امام حسین (ع) در ماه محرم، یاد،راه و فکر امام (ره) را دنبال می‌کنند و در این‌گونه همایش‌ها مردم با ذکر و یادامام حسین (ع) و برگزاری مراسم‌ها در این راستا فهم بهتری از زندگی امروز خود پیدامی‌کنند .
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون مجاهدت،موفقیت ممکن نیست، گفت: جامعه ما اهل مجاهدت و شهادت است و بر اساس فرمایشات حضرترسول (ص) و امام علی (ع) اگر کسی لباس جهاد را از تن بیرون بیاورد، لباس ذلت بر تنکرده است .
لاریجانی تصریح کرد: اصلاحات واقعی در جامعه بایداز عقبه مجاهدت برخوردار باشد؛ ممکن است اصلاحات در زمان‌هایی در بخش‌هایی مانندامنیت، دفاع و اقتصاد باشد .
وی ادامه داد: برای اصلاحات اقتصادی به مدیریتمجاهدانه نیاز است و شرایط اقتصادی بدون برنامه و گذشت به حرکت مجاهدانه متحول نمی‌شود .
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معضل بیکارییک درد عمومی برای کشور است، افزود: باید در بخش تولید و سرمایه‌گذاری اقداماتمجاهدانه، انجام و بستر سرمایه‌گذاری فراهم شود .
لاریجانی با بیان اینکه شهرستان اقلید مستعدپیشرفت است، گفت: مشکلاتی در بخش جاده‌ای در شهرستان اقلید وجود دارد که باید جادهتعریض شود، اما زمینه‌های خوبی نیز برای جهش اقتصادی در این شهرستان وجود دارد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/7222/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز