پیام فارس

آخرين مطالب

یادواره شهدای امربه معروف‌ونهی از منکر مرودشت

لاریجانی: آمریکایی‌ها در مسئله هسته‌ای شیطنت می‌کنند سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استقامت و روحیه مجاهدتدر مردم باعث بازدارندگی حمله دشمنان شده است .
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در سومین روز سفر خودبه استان فارس در یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مرودشت گفت: این‌کهتشکیل جلساتی برای گرامیداشت شهدا در شهرهای مختلف مرسوم شده، کار پسندیده و خوبی استو این کار برادران سپاه پاسداران برای برگزاری چنین یادواره هایی قابل تحسین است .
وی ادامه داد: شهدا نیازمند این‌گونه جلسات نیستندبه دلیل این‌که مقام آنان رفیع است، اما ما به این‌گونه جلسات نیاز داریم و فکر می‌کنمحضور در این جلسات، ذکر واقعی است و باعث می‌شود ما راه درست را برگزینیم. بعد از انقلابشکوهمند اسلامی، فراز و فرودهای زیادی اتفاق افتاده که یک مسیر، تمامی این موضوعاترا به هم مربوط می‌کند؛ البته قدرت‌های بزرگ مخصوصاً آمریکا بعد از پیروزی انقلاب،حرکت خود را علیه نظام جمهوری اسلامی آغاز کردند، هر چند که در ظاهر ابتدا مبهم حرفمی‌زدند اما راه دشمنی با ملت و انقلاب را دنبال کردند .
وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان، گروهک‌هارا برای تجزیه‌طلبی و ترور در ایران تجهیز می‌کردند و بزرگان زیادی از کشور را به شهادترساندند که بعضی از شخصیت‌هایی را که ترور کردند، برای آن‌ها جایگزینی پیدا نشده است.به طور مثال شهید بهشتی یک شخصیت مدیر و مدبر بوده است. همچنین می‌توان به شهیدان مطهری،باهنر، رجایی و شهدای محراب اشاره کرد .
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشمنان بعد ازانقلاب مسائلی را در مناطق مختلف مانند کردستان، گنبد و سیستان و بلوچستان ایجاد کردندو زمانی نیز که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به خود آمد، جنگ تحمیلی را آغاز کردند .
وی با بیان این‌که «شهدا پیش‌قراولان دفاع از کشوربودند»، گفت: دفاع‌مقدس ابعاد پنهانی نیز دارد که باید مستنداً روشن شود، قبل از حملهصدام به ایران، وی به صورت رسانه‌ای و ایذایی کارهایی را در مرزها انجام می‌داد اماجدی نبود. در بعد از انقلاب، معاون وزیر خارجه وقت آمریکا از طرف رئیس‌جمهور این کشورنزد صدام رفت؛ این در حالی بود که عراق جزو بلوک شرق محسوب می‌شد، اما بعدها اخباراین دیدار درز پیدا کرد و شخصی که مسئول اطلاعات ارتش عراق بود، در کتابی که در خصوصداستان جنگ نوشته است، اظهار کرده که معاون وزیر خارجه آمریکا در آن زمان به صدام گفتدر صورت حمله به ایران از سوی آمریکا مورد پشتیبانی اطلاعاتی و نظامی قرار خواهد گرفت .
وی افزود: صدام برای حمله به ایران از سوی آمریکایی‌هابه صورت کلی چراغ سبز دریافت کرد و برخی از کشورهای دیگر نیز به او کمک کردند. در سفریکه به یکی از کشورهای ثروتمند منطقه داشتنم، سر میز شام با یکی از مسئولان امنیتی آنکشور گفتگو کردم و سؤال کردم که چرا شما به صدام و برخی از گروهک‌های تروریستی در افغانستانکمک کرده و می‌کنید؟ چرا فکر می‌کنید ما این موضوعات را نمی‌دانیم؛ چراکه کاملاً روشناست. این مسئول امنیتی در پاسخ گفت که قبول دارم درباره صدام اشتباه کردیم و اشارهکرد که 40 میلیارد دلار به صدام کمک کرده‌اند .
لاریجانی تصریح کرد: در گفت‌وگویی نیز که با یکیاز مسئولان یکی از کشورهای خلیج‌فارس داشتم، او نیز نکاتی را عنوان کرد که تاکنون بهکسی نگفته بود و این موضوع را بیان کرد که یک هفته قبل از حمله صدام به ایران، پدرشاه فعلی اردن با وی تماس گرفته و عنوان کرده صدام از شما کمک می‌خواهد تا هواپیماهااز آن سمت نیز به ایران حمله کنند. البته این رئیس کشور عنوان کرد که ما به آنها کمکنکردیم البته راست می‌گوید چرا که از سوی منطقه آنان به ایران حمله نشد .
وی گفت: در هر صورت همه کشورهای منطقه در آن زمانو همچنین آمریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی به صف درآمدند تا صدام به ایران حملهکند و حتی فرانسوی‌ها در آن زمان به صدام هواپیما اجاره دادند و برخی از شرکت‌های آلمانی،سلاح شیمیایی به عراق ارائه کرده و حتی شوروی سابق نیز به صدام کمک کرد؛ اما آنان نتوانستندایران اسلامی را از پای دربیاورند و ایران سربلند شد .
وی درباره عوامل موفقیت ایران در جنگ تحمیلی گفت:رهبری روحانیت شیعه به نحوی است که در قلب مردم نفوذ دارد و در زمان جنگ با رهبری امامراحل که ایستادگی را به مردم آموخت، توانستیم موفق شویم. همچنین در آن زمان روحیه شهادتو مجاهدت در بین مردم توسط امام خمینی (ره) ایجاد شد و مردم با عشق، دانشگاه و کارخانهرا با سرافرازی رها می‌کردند تا از کشور دفاع کنند و این استقامت و روحیه مجاهدت باعثبازدارندگی دشمنان شده که دستاورد بزرگی است .
رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از خانواده‌هایشهدا افزود: خانواده‌های شهدا افتخار کنند که از خانواده آنان کسی وجود داشته که باعثسرافرازی ملت شده است، چرا که برخی افراد با انجام یک کار باعث سرافرازی ملت شدند وتک‌تک شهدا، ملت را سرافراز کردند. البته ممکن است مردم به رفتار برخی از مدیران ودولتمردان گله داشته باشند، اما همیشه پشتیبان شهدا هستند .
وی ادامه داد: با وجود اوضاع آشفته منطقه، کسی جرأتنمی‌کند علیه ایران اسلامی حرف بزند چون آن‌ها این موضوع را آزموده‌اند که شرق و غرببا هم متحد شدند اما نتوانستند ایران را شکست دهند. البته آمریکایی‌ها هنوز به کینه‌ورزی‌شانادامه می‌دهند و در مسئله هسته‌ای شیطنت می‌کنند .
وی با اشاره به رشادت ایرانیان در مقابل دشمنان گفت:باید مدیران تلاش کنند تا مشکلات مناطق مختلف حل شود و مردم نیز بدانند که گوش‌هایشنوا حرف‌های آنان را می‌شنود .
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برای رفع مشکلات کشاورزانتمهیداتی اتخاذ شده و موضوع تعطیلی کارخانه‌ها در شهرستان مرودشت پیگیری می‌شود؛ چراکهباید با استفاده از ظرفیت‌ها شرایط را برای اشتغال جوانان و تحصیلکرده‌ها فراهم کرد .
وی تصریح کرد: توصیه‌های لازم به فرماندار و استاندارشهرستان مرودشت برای رفع مشکلات صورت گرفته و مواردی را که لازم است به وزرای مربوطهتذکر دهند نیز با همکاری آقای برومند نماینده مردم مرودشت پیگیری خواهم کرد تا حداقلبخشی از مشکلات حل شود. با تدابیر مقام معظم رهبری و پیروی از دستورات ایشان و تلاشمسئولان، در کل شرایط آینده ایران خوب است و امیدوارم وضعیت در حوزه اقتصادی نیز بهبودیابد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/7246/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد

خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی

نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم در فارس

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس

عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت

برادرکشی در فسا یک خانواده را عزادار کرد

اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان

مرگ تلخ یک زن پس از سقوط در جوی آب حین سیل | فیلم

فوت و غرق شدگی کودک بر اثر آبگرفتگی در داراب

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

قتل در شیراز / دختر 11 ساله در مزون لباس فروشنده را کشت!

دستگیری دختر دهه نودی که فروشنده مزون لباس را به قتل رسانده بود

خرید تضمینی بیش از 21 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس

قتل در مزون لباس

اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟

جزییات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد

مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

قتل هولناک در مزون لباس | دختر 11 ساله قاتل شد | دستگیری قاتل و مادرش پس از فرار نافرجام

روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه

برادرکشی در کوه‌های اطراف فسا

جزئیات قتل فروشنده لباس توسط یک مادر و دختر در شیراز

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود

دختر 11 ساله فروشنده مزون لباس را با چاقو کشت

برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز

جزئیات فوت شهروند کازرونی در جریان سیل اخیر اعلام شد

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس

منطقه زیبای پامنار خوزستان

بارش‌های رگباری استان فارس را در بر می‌گیرد

تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان

مادر و دختری که فروشنده لباس را در شیراز کشتند، دستگیر شدند

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است

استقلال و پرسپولیس، خلاص!

توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم

تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان

راهپیمایی حمایت از اقدام مقتدرانه نیرو‌های مسلح، فردا در فارس

رفع تصرف 2700 مترمربع از اراضی ملی در اقلید