پیام فارس

آخرين مطالب

آیت‌الله دستغیب:

ریشه‌كنی آسیب‌های اجتماعی نیاز به پیگیری مجدانه دارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اینكه آسیب‌های اجتماعی را نمی‌توان سریع ریشه‌كن كرد، گفت: آسیب‌های اجتماعی موضوعی است كه برای ریشه‌كنی آن باید پیگیری مجدانه داشت.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در دیدار فرمانده انتظامی و روسای پلیس‌های تخصصی فارس كه به مناسبت هفته‌ی ناجا انجام شد،‌ گفت: همه امور نسبی است اما این بدان معنا نیست كه ما وضع موجود را پذیرفته‌ایم.
رئیس هیئت امنای مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز شیراز با تأکید بر این که هیچگاه نمی‌گوئیم كوچکترین مفاسد را باید تحمل کنیم، گفت: به هیچ وجه کوتاه آمدن و تحمل کردن جرائم و مفاسدی که روزانه شاهد هستیم و هستید را تاب نخواهیم آورد، اما عده‌ای این را بهانه قرار می‌دهند تا میراث شهدا و این همه مجاهدت‌هایی که در این راه انجام شده است، نادیده گرفته شود .
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: عده‌ای این گونه بیان می‌كنند که چرا مشکلات، فساد و گناهان در جامعه اسلامی وجود دارد در حالی که این گونه امور با ماهیت انقلاب اسلامی سازگاری ندارد و این با حکومت عدل علوی و جامعه مهدوی فاصله بسیار دارد.
او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: ما در دامنه كوهی قرار داریم كه حضرت علی(ع) در قله آن است، برای رسیدن به این قله در تلاش هستیم و این‌یک واقعیت مشهود است.
آیت‌الله دستغیب با اشاره به کلام امام علی (علیه‌السلام) در نامه به مالک اشتر، گفت: لفظ جنود در این نامه همان نظام‌گری در حکومت به معنای اهم است. در بخشی از جملات امام علی (علیه‌السلام) اعتقاد خاصی بر نیروی انتظامی است که این‌ها دژهای محکم برای مردم هستند و لفظ رعیت در این بیانات به معنای مردم است .
او گفت: وقتی حسن رفتار و گفتار یک فرد شیعه مدنظر قرار می‌گیرد زینت بخش امامش است چرا که پیرو آن پیشوا محسوب می‌شود و این اهمیت دارد؛ در اصل انسان عزت دارد، اما هستند عزیزانی که این عزت را در جامعه با برقراری امنیت بین مردم بارز و آشکار می‌کنند .
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: در روایات گفته شده «تخلّقوا باخلاق الله» به اخلاق الهی متخلق شوید و این مربوط به همه افراد در همه جایگاه‌هاست؛ ما در جایی که جایگاه عفو و رحمت است باید باملایمت و در جایی که اشد المعاقبین است باید شدیدترین عقوبت کنندگان باشیم؛ همان گونه که به این مطلب به صراحت در دعای افتتاح اشاره شده است.
آیت‌الله دستغیب با تاكید براینكه ثابت بودن نوع رفتار در شرایط مختلف خلاف اخلاق الهی است، گفت: اگر همه جا بخواهیم بحث عفو و رحمت را به عنوان اینکه خلق نیکو و کریم محسوب می‌شود مطرح کنیم، این خلاف کلام معصوم(ع) است.
او با بیان اینكه این نكته ریشه قرآنی دارد،‌ گفت: باید دید ارحم الراحمین بودن خدا برای کجاست، همچنین اگر انسان بخواهد همه جا تحت عنوان قاطعیت، اشد المعاقبین باشد و با عتاب حرکت کند این نیز غلط است؛ انسان باید بداند که کجا کدام رفتار را نشان دهد و این مهم نیاز به آموزش و کارشناسی دارد.
آیت‌الله دستغیب ادامه داد: در حالت کلی مطلب روشن است و انسان‌هایی که مومن هستند و متجری نبوده و قصد قانون‌شکنی ندارند کسانی هستند که باید با آنها با رأفت اسلامی برخورد شود .
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان این که اگر جایی که جایگاه عتاب و قاطعیت به معنای خاص است، بحث رحمت و رافت مطرح شود خلاف حکم قرآن است، گفت: اینجا جایی نیست که اگر قرار است کسی حد بر او جاری یا قصاص شود در اجرای حکم به حالت رحمتِ برخواسته از دل عمل كنیم؛ قصاص برای حیات جامعه است و کسی که با آن مشکل داشته باشد طالب حیات در جامعه نیست .
آیت‌الله دستغیب همچنین گفت: جای شکر است آنهایی که در هر دو زمان نظام طاغوت و نظام اسلامی زیسته‌اند، خوب می‌فهمند که خداوند منّان با این مردم چه کرده و چه نعمتی به آنها عطا فرموده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/7471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان