پیام فارس

آخرين مطالب

مدرسه کانون اصلی فعالیت های حوزه سلامت است فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: فعالیت های پرورشی، سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مغز متفکر نظام تعلیم و تربیت هستند و کانون اصلی تمامی این فعالیت ها مدرسه است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ،محمد جعفری در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان حوزه سلامت ،تربیت بدنی و آسیبهای اجتماعی ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستانهای استان فارس، برنقش و اهمیت انجام کارها به صورت تیمی و لزوم مشارکت و همفکری تمامی عوامل آموزشی و پرورشی تاکید کرد.
وی گفت: تابستان امسال استان فارس میزبانی دو رویداد بزرگ ملی و بین المللی را بر عهده داشت که موجب افتخار و آبروی استان بود و این افتخار چیزی نبود مگر حاصل تلاش و همکاری تمامی عوامل آموزشی و پرورشی و اجرایی در سطح استان .
جعفری با اشاره به منشور معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: در این منشور به یک سری نکات اشاره شده و از مدرسه به عنوان کانون اصلی تمامی فعایتهای حوزه تربیت بدنی ، سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی یاد شده است لذا این معاونت نیز در راستای تحقق این اهداف گام بر میدارد .
وی گفت: بر اساس اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نکات عنوان شده در این منشور ،تلاش برای شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان ، افزایش سرانه ورزشی و بهداشتی دانش آموزان، آگاهی بخشی و افزایش دانش در مشتریان در راستای پیشگیری از بروز آسیبهای اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر از جمله اقداماتی هستند که باید توسط ما صورت پذیرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به بخشهایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: آنچه که مهم است و باید مد نظر باشد این است که در هر حوزه محتوای سند باید به خوبی ترجمه و پروژه هایی برای آن تعریف شود که قابلیت اجرایی شدن در سطح تمامی مدارس کشور را داشته باشد.
وی با بیان اینکه فعالیتهای پرورشی و تربیت بدنی و سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی مغز متفکر نظام تعلیم و تربیت هستند گفت: این جمله نشان می دهد فعالیتهای این حوزه در نظام تعلیم و تربیت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از اهمیت و نقش بسزایی برخوردار است و تا زمانی که برنامه های آن همگانی ، عمومی و همراه با مشارکت همه دستگاه ها نشود اهداف مطلوب و آنچه که مد نظر مقام معظم رهبری در این خصوص است محقق نخواهد شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به برخی از فعالیتها و برنامه هایی که در مدارس در حال اجرا می باشد گفت: برنامه هایی مثل طرح مدارس مروج سلامت ، طرح بهداشت و سلامت دهان و دندان و ... برگرفته از پروژه هایی هستند که با همکاری و مشارکت نهادهایی خارج از آموزش و پرورش اجرا می شوند.
وی افزود: این فعالیت ها بر اساس ارائه ترجمه خوب از سند تحول بنیادین توسط مسئولین و کارشناسان قابلیت اجرایی یافته اند و ما می توانیم در مدرسه پیام ها و آموزه های این برنامه ها را به سفیران خودمان که دانش آموزان هستند انتقال دهیم.
جعفری با بیان اینکه اجرای برخی از طرح ها از جمله حیاط پویا و المپیادهای درون مدرسه ای به عنوان مکملی هستند که منظومه ما را تکمیل می نمایند بیان داشت: حوزه معاونت تربیت بدنی ، سلامت و آسیبهای اجتماعی در اجرای سیاستها و برنامه های خود بر اساس اصول مدرسه محوری در فعالیتها، کیفیت محوری ، تعمیم همگانی فعالیتها، برنامه محوری فعالیتها، علمی و تخصصی بودن اقدامات، اخلاق محوری و مشارکت جویی در سه حوزه نیروی انسانی، محتوا و تجهیزات ، گام بر می دارد.
جعفری یاد آور شد: نکته مهم این است که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی نیازمند همکاری و تعامل با سایر دستگاههای برون سازمانی است تا بتواند در راستای تمامی اهداف ، سیاستها و برنامه های خود با استناد به سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور گام بردارد.
وی با اشاره به نقش مدیریت در برنامه ها و فعالیتهای اجرایی گفت: اگر بحث مدیریت فقط به عنوان یک تئوری لقلقه زبان ما باشد کاری از پیش نخواهیم برد بلکه زمانی می توانیم مدیری موفق باشیم که در برنامه ریزی های خود توجه ویژه ای به نیروی انسانی، محتواهای آموزشی، امور سخت افزاری، منابع مالی ، استراتژی و روش ها، مارکتینگ و تبلیغات و در نهایت ارزیابی کیفیت و سنجش میزان اثربخشی از فعالیتها داشته باشیم .
وی تاکید کرد: امروز ما مسئول هستیم و جامعه به ما اعتماد نموده بنابر این باید علی رغم تمام محدودیتها و مشکلاتی که وجود دارد در راستای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش فارس در کشور و توسعه سلامت جسمی و روحی دانش آموزان گام های اساسی برداریم.
معاون آموزش و پرورش فارس با اشاره به وجود برخی از محدودیت ها در بخش نیروی انسانی گفت: اگر در انجام فعالیتهایمان نیروی انسانی متخصص نداشته باشیم کاری از پیش نخواهیم برد لذا سیاست این حوزه بر این است که تلاش کنیم نیروهای متخصص موجود از این حوزه خارج نشوند و در کنار آن برای جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان نیز اقداماتی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر اهمیت وجود نیروی انسانی متخصص و با انگیزه در حوزه تربیت بدنی و سلامت گفت: ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت اگر نتوانیم نیروی انسانی مان را با انگیزه سر کلاس های درس بفرستیم به هیچ نتیجه ای دست نمی یابیم ،
جعفری در خصوص منابع و اعتبارات مورد نیاز در این حوزه با تاکید بر اینکه لازم است برای تحقق اهداف و برنامه های مد نظر از تمامی ظرفیتهایمان برای درآمد زایی و تامین منابع مالی مورد نیاز استفاده کنیم، گفت: در این زمینه می توان با برنامه ریزی مناسب در کنار اعتبارات دولتی از امکانات و ظرفیتهای موجود نیز بهترین بهره برداری را نمود، تلاش برای جذب درآمدهای اختصاصی بیشتر، جذب اسپانسر، جذب مشارکت خیرین و سایر سازمانها و نهادهای برون سازمانی در کنار رعایت اصل صرفه جویی می تواند در این زمینه کارگشا بوده و بخش هایی از مشکلات ما را برطرف نماید.
وی یادآور شد: با استفاده از ظرفیتهای استانی توانسته ایم پروژه های زیربنایی و عمرانی بسیاری را انجام داده و زمینه توسعه سلامت روانی و جسمی دانش آموزی در سطح استان را فراهیم نماییم.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/7749/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کلاهبرداری یک بیلیون و 900 میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو

کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

آتش سوزی 200 اصله نخل در اشکنان لامرد

آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم

واژگونی خودرو سواری در جاده رامجرد به درودزن

از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری

تصاویر | باران شدید و آب گرفتگی معابر در شیراز

200 اصله نخل لامرد فارس در آتش سوخت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

از توقیف سیترون 17 میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ 6 نفر دستگیر شدند

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

بانک مرکزی: رشد نقدینگی تحت کنترل است

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد