پیام فارس

آخرين مطالب

در صورت تامین بودجه

تصفیه خانه صدرا سال آینده به بهره برداری می رسد اجتماعي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین -  در جلسه کارگروه سلامت شهر صدرا اعلام شد که تصفیه خانه صدرا در صورت تامین بودجه سال آینده به بهره برداری می رسد.

 کارگروه سلامت شهر صدرا با حضور مسئولان این شهر و شهرستان شیراز در شهرداری صدرا برگزار شد تا موضوعاتی همچون فاضلاب این شهر که همواره مورد بحث مردم و مسئولان بوده و موضوع فروش زنده حیوانات اهلی و کشتار آنها در بلوار خلیج فارس مطرح و بررسی گردید.
در این جلسه غلامحسین رحمانیان کارشناس دفتر سیاسی فرمانداری شیراز گفت: تا زمانی که افراد و جامعه سالم نداشته باشیم نمی توانیم به اهداف خود در خانواده ها و جامعه دست یابیم از این رو باید به سلامت افراد جامعه و شهروندان توجه ویژه ای داشت ، سلامت محیط زندگی از مهمترین موضوعات سلامت است که در صدرا به خوبی انجام نشده که امیدواریم با انجام اینگونه جلسات راه کارهای مناسبی برای بهتر شده وضع آن پیدا شود.
ابراهیم حیدری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در کارگروه سلامت شهر صدرا بیان کرد: وضعیت فاضلاب شهر صدرا باتوجه به نمونه برداری های انجام شده پایین تر از حد استاندارد است که برای محیط زیست مشکل ساز نیست و برای انجام کارهای کشاورزی قابل قبول است ، اما برای آشامیدن به هیچ وجه بهداشتی و مناسب نیست.
وی افزود: فاضلاب شهر صدرا که از طریق تصفیه خانه شماره یک تصفیه می شود از مسیر تنگ قره پیری وارد قنات های قره پیری و جوادیه می شود و برای آشامیدن مناسب نیست و بیشتر مصرف کشاورزی دارد.
حیدری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز خاطر نشان شد: وجود یک تصفیه خانه برای شهر صدرا کافی نیست که خوشبختانه در غرب این شهر هم قرار است یک تصفیه خانه دیگر احداث شود تا در آینده مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
حیدری با بیان اینکه مشکل اصلی تصفیه خانه فاضلاب صدرا بوی آن است، گفت: حداکثر تلاش شده است تا این بو کم شود اما به خاطر اینکه طراحی تصفیه خانه مناسب نبوده است نمی توان بهتر از این کار کرد مگر اینکه تصفیه خانه جدید راه اندازی شود.
محمود رضا دهقانی مدیر بهره برداری از شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شیراز و صدرا در مورد وضعیت فاضلاب شهر صدرا گفت: تقریبا تمام شهر صدرا شبکه فاضلاب دارد، مقدار جزئی از شبکه فاضلاب سمت غرب است ولی قسمت عمده فاضلاب صدرا مربوط به بخش شرق می باشد که حدود نود درصد جمعیت شهر صدرا در این منطقه از شهر قرار دارند و تراکم جمعیت در این ناحیه بالا می باشد، بنابراین پسابی که از سمت شرق صدرا وارد تصفیه خانه شماره یک می شود حجم بالایی دارد است.
وی در مورد نحوه کارکرد سیستم فاضلاب شهر صدرا گفت: فاضلاب شهر صدرا وارد چندین حوضچه می شود که از طریق سیستم های مختلف ، همچون سیستم بی هوازی ، سی او دی یا همان اکسیژن خواهی شیمیایی از ششصد و پنجاه به سی او دی سیصد و پنجاه کاهش می یابد وسپس از طریق سیستم هوازی به سی او دی صد و پنجاه تبدل و کلر زنی می شود و پس از آن جهت مصارف کشاورزی وارد چرخه محیط زیست می شود.

وی گفت: استاندارد پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب صدرا بر اساس استانداری که از طرف محیط زیست به شرکت آب و فاضلاب شیراز اعلام شده در حد استاندارد کشاورزی است، که خوشبختانه این استاندارد در صدرا مورد قبول است و تصفیه خانه مشکلی ندارد.
دهقانی اظهار داشت: در حال حاضر یک تصفیه خانه در صدرا در حال فعالیت است که به دلیل سیستم مورد استفاده در آن همچنان مقداری بوی نامطبوع ممکن است شهروندان نزدیک این تصفیه خانه را دچار مشکل کند که با بهره برداری از تصفیه خانه شماره دو که تقریبا بیست و هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است مشکل بوی نامطبوع این منطقه برطرف خواهد شد.
مدیر بهره برداری از شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شیراز بیان کرد : در صورتی که اعتبار مورد نیاز این طرح جذب و تخصیص یابد و قول های مسئولین عملی گردد تا اواسط سال نود و هفت تصفیه خانه اصلی فاضلاب صدرا که به نام تصفیه خانه شرق صدرا نام گذاری شده است، به بهره برداری خواهد رسید.
دهقانی گفت: این تصفیه خانه بدون بو است و میزان سی او دی آن بسیار پایین و در حد تخریب آب های سطحی است، و مشکلاتی که ممکن است در تصفیه خانه شماره یک وجود داشته باشد در این تصفیه خانه وجود ندارد، حتی اگر گندزدایی هم انجام گیرد می توان از این پساب برای فضای سبز صدرا استفاده نمود.
وی درباره آلودگی آب قنات های محور قره پیری گفت: این آب آشامیدنی نیست ولی آب قنات ها را نیز آلوده نمی کند چون در مرحله آخر کلرزنی انجام می شود میزان بار آلودگی آن بسیار پایین است.
دهقانی با بیان اینکه مناقصه تصفیه خانه غرب صدرا برگزار گردیده است و پیمانکار مربوطه نیز انتخاب شده است گفت امیدواریم عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز شود و با بهره برداری از تصفیه خانه ها شرق و غرب صدرا نزدیک به پانصد هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
خسرو رزمجویی رئیس شورای اسلامی شهر صدرا هم در این جلسه گفت: فاضلاب شهر صدرا یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی استان است که از سال ها پیش تاکنون باعث ناراحتی شهوندان صدرا شده است .
وی افزود: کارهایی که برای رفع مشکل فاضلاب صدرا در گذشته است بسیار کم و نامحسوس بوده و نتوانسته رضایت مردم را جلب کند ، اما خوشبختانه تصفیه خانه شماره دو در حال ساخت است که امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم این طرح هرچه سریعتر به بهره برداری برسد و در این راه شورای اسلامی شهر صدرا و شهرداری تمام تلاش خود را خواهند کرد و هر کمک و پیگیری که نیاز باشد از طرف شورا و شهرداری صورت خواهد گرفت.
دکتر تهمتن مدیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز هم با اشاره به اینکه فاضلاب ها می توانند تاثی منفی بسیار بدی بر روی سلامت افراد جامعه بگذارند گفت: از طریق فاضلاب بیماری های مختلفی ایجاد و انتقال می یابد که هم بر محیط زیست و هم بر جامعه تاثیر گذار است.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی صدرا موضوع فروش زنده دام و کشتار آنها در حاشیه بلوار خلیج فارس است که می تواند موجب بروز بیماری های فراوانی گردد، و به طور کلی کشتار دامبدون تاییدیه دامپزشکی ممنون و خطرناک است و ممکن از برخی دام ها بیمار باشند و از این طریق افراد جامعه نیز به بیماری های مختلف مبتلا گردند.
مدیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز خاطر نشان شد: امیدواریم با همکاری فرمانداری ، نیروی انظامی، محیط زیست، شهرداری و شورای شهر صدرا و شیراز این مشکل سریعا برطرف گردد تا شاهد تکرار مشکل منطقه بیدزرد نباشیم.
در پایان جلسه تمامی حاضرین از تصفیه خانه شماره یک صدرا بازدید کردند تا از نحوه تصفیه فاضلاب این شهر بازدید به عمل آورند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/7832/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند

تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه 28 فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی

بارش رحمت الهی در جنوب و شرق فارس

مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود

توزیع بیش از 600 تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز

مراسم جشن لارستانی‌ها به مناسبت حمله ایران به رژیم غاصب صهیونیستی + تصاویر

آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش 5 درجه‌ای دما در شمال غرب

خلیج فارس مواج و متلاطم است

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند

حمایت لارستانی‌ها از سپاه پاسداران برای حمله به اسرائیل + فیلم

◄ عدم کنترل پلیس راه چه بر سر کامیون های حمل پالت قیر آورد؟

مسجدجامعی: در گذشته اهل منبر، پله‌پله، چون خود منبر بالا می‌آمدند

اجرای 120 پروژه شهری در منطقه 5 شهرداری شیراز

3 سریال تاریخی کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند

رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

توزیع بسته حمایتی تحصیلی میان دانش‌آموزان کم برخوردار فارس

10 تا از بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی شیراز را بشناسید!

نجات فرد گمشده در کوه های آخ تنگ آباده

اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی

افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز

تدوین برنامه تحولی شهرک‌های صنعتی فارس در 110 شاخص عملیاتی

کمک 10 میلیاردریالی خانواده ای نیک اندیش به مرکزی درمانی در شیراز

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

کمک 400 میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان

تولید یک کاپشن گران قیمت با پوست تمساح توسط استاد کره‌ای (فیلم)

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا

پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس

اعلام ویژه برنامه‌های روز ارتش در فارس

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 28 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خودروی حامل دام قاچاق به مقصد نرسید

پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا

رازهای سر به مُهر پرستاران در بیمارستان‌ها

بارش شدید و سیلاب در نوار جنوبی

قاچاقچیان دام زنده محکوم به پرداخت جزای نقدی شدند

ای اهل جهان وعده صادق این است

بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت

تلخ شدن کام قاچاقچی بادام

نسبت میان علم و فلسفه

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی