پیام فارس

آخرين مطالب

در شیراز؛

فراخوان جشنواره نمایش قرآنی آیات منتشر شد فرهنگي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- فراخوان جشنواره نمایش قرآنی آیات با ترسیم 8 هدف هنرمندان را به اندیشه، تخیل، خلق آثار هنری ریشه در روح آدمی فراخواند.

به گزارش خبرنگار مهر ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و .... جشنواره قرآنی هنرهای نمایشی آیات را برگزار خواهد کرد.
بر این اساس، در اهداف این جشنواره ترویج و گسترش قرآن و عترت (ع)در حوزه هنرهای نمایشی، شناسایی ظرفیت‌های نمایشی در حوزه قران و عترت، تشویق در جهت خلق و ارائه آثاری با مضامین قرآنی و اهل‌بیت«ع»، ایجاد زمینه و بستری برای اجراهای نمایشی در حوزه قرآن، حمایت از هنرمندان و پدیدآورندگان نمایش‌های قرآنی، ایجاد شرایط و فضای مناسب به‌منظور تولید و ارائه نمایش‌های دینی، بازخوانی هویت دینی و قرآنی در بهره‌گیری از هنر نمایش و استفاده صحیح از عناصر دراماتیک و نمایشی و دوری از شعادزدگی و نگاه کلیشه ای به تعالیم قرآنی و سیره اهل بیت(ع)گنجانده شده است.
این در حالیست که موضوعات جشنواره یادشده، اندیشه و سیره ائمه معصومین(ع) و زندگانی ایشان، جایگاه نماز در اندیشه ایمه معصومین(ع)، استفاده از قصص و آیات و روایات قرآنی در آثار نمایشی با نگاهی نو و خلاقانه با تأکید بر سبک زندگی، توجه به قصص قرآنی وعترتی، توضیح و تفسیر آیات و روایات و سیره اهل‌بیت(ع)، در گستره اجتماعی، شهدای مدافع حرم – به اجرا در آوردن چهره منفور افراطی گری و خشونت، زندگی وسیره شخصیت های قرآنی و حجاب و عفاف ، امر به معرف و نهی از منکر ، راستگویی و مثبت اندیشی، صلح و دوستی و مهربانی می باشد؛ جشنواره نمایش قرآنی آیات دارای موضوع ویژه ای با عنوان سوره واقعه است.
از سوی برگزارکنندگان بخش‌های جشنواره هم اعلام شده که در تئاتر صحنه‌ای عنوان شده، بخش تئاتر صحنه‌ای برای نمایش‌های موضوعی و به شکل رقابتی برگزار می‌شود؛ در این بخش حداکثر 6 اثر در بخش صحنه‌ای انتخاب و اجرا خواهد شد و تعیین زمان و مکان اجرا بر عهده ستاد برگزاری خواهد بود. این در حالیست که به آثار برگزیده این بخش در مرحله نهایی حداکثر تا سقف 10 میلیون ریال(به تشخیص هیئت داوری) کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد.
همچنین بخش تئاتر خیابانی این جشنواره شامل نمایش‌های میدانی(تئاتر خیابانی، تئاتر محیطی) خواهد بود؛ در این بخش حداکثر 8 نمایش(به انتخاب هیئت گزینش) به مرحله نهایی راه پیدا خواهد کرد.
در بخش تئاتر خیابانی به آثار برگزیده مرحله نهایی حداکثر تا سقف 10 میلیون ریال(به تشخیص هیئت‌داوران)کمک‌هزینه پرداخت خواهد شد؛ بخش تئاتر خیابانی به‌صورت رقابتی برگزار خواهد شد.
در بخش تئاتر عروسکی(صحنه ای) جشنواره نمایش قرآنی آیات، ستاد برگزاری جشنواره پذیرای طرح و ایده های اجرایی بر اساس شیوه های گوناگون نمایش عروسکی خواهد بود از این رو، متقاضیان ضروری است نمایشنامه یا طرح نمایشی، ایده اجرایی، طرح عروسکها و اسکیس صحنه مد نظر خود را به همراه سوابق هنری مرتبط با نمایش عروسکی(گروه وکارگردان)جهت ارزیابی به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند. از میان آثار متقاضی، تا سقف 6 اثر نمایشی بر اساس نظر هیات انتخاب، به جشنواره راه پیدا خواهند کرد. این در حالیست که تا سقف یک میلیون تومان به گروه های منتخب این بخش کمک هزینه تولید اثر پرداخت می شود.
دبیرخانه جشنواره نمایش قرآنی آیات شرایط و مقررات عمومی جشنواره را هم گوشزد و اعلام کرده که در بخشی از آن اشاره می کند: نوآوری و خلاقیت در نوع نگاه به مضامین قرآنی و تلاش برای معاصر سازی مفاهیم و شکل اجرا در اولویت هیئت انتخاب و داوری خواهد بود، هر هنرمند میتواند با ارائه حداکثر دو اثر متقاضی حضور در جشنواره باشد. بدیهی است ، تنها یک نمایش از هر کارگردان امکان حضور در مرحله نهایی(تمام بخشها)را خواهد داشت، مجوز کتبی نویسنده یا ناشر برای اجراهای نمایشی ضروری است، هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص اجرای نمایش‌ها بر عهده ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود، تجهیزات و امکانات موردنیاز نمایش‌ها بر عهده گروه‌ها است.بدیهی است شورای برگزاری جشنواره در حدود داشته های خود نسبت به همکاری با گروه ها در زمینه تهیه و تامین موارد مورد نیاز اقدام خواهد کرد، به برگزیدگان بخش‌های نمایش صحنه‌ای، نمایش خیابانی، نمایش عروسکی ،دیپلم و لوح و جوایز نقدی اهدا خواهد شد، برای گروه هایی که آثارشان به بخش مسابقه راه می یابد، گواهی شرکت صادر خواهد شد و به تشخیص شورای داوری آثار برگزیده جشنواره جهت اجرای عموم در سالن‌های وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس معرفی می‌شود.
آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره نمایش قرآنی آیات 10 دی ماه امسال می باشد که اعلام نظر به 20 دی ماه موکول شده و زمان برگزاری این رویداد قرآنی و هنری بهمن ماه 1396 است.
به گزارش خبرنگار مهر ، دبیرخانه جشنواره نمایش قرآنی آیات در شیراز، کوی زهرا، تقاطع ایثار، ساختمان شماره 2 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دفتر قرآن و عترت قرار دارد و علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه به نشانی www.ayaatefars.com مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/7882/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آتش‌نشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند/1140 تماس با مرکز 125 در یک روز بارانی

بارش شدید باران و آب‌‌گرفتگی در برخی معابر شهر شیراز

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

بهترین روش تشخیص کبد چرب

پونه کوهی، 30 برابر قوی تر از لیمو و سیر

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران (فیلم)

بارش باران و آب گرفتگی معابر در شیراز

سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

حق امضا از خطیر گرفته شد؟!