پیام فارس

آخرين مطالب

مدیركل ورزش و جوانان فارس در گفت و گو با ایسنا:

مجموعه ورزشی ویژه بانوان در شیراز احداث می‌شود/ منتقدان برنامه‌های پایتختی جوانان حق دارند ورزشي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - مدیركل ورزش و جوانان استان فارس با قبول اینكه در كل كشور وضعیت زیرساخت‌های ورزشی برای بانوان ضعیف است، گفت: اولین مجموعه ورزشی ویژه بانوان را در فارس و شهر شیراز احداث می‌كنیم.
حیدرعلی كامیاب در گفت و گو با ایسنا منطقه‌ی‌ فارس گفت: در حوزه‌ی ورزش بانوان در كل كشور نگاه ضعیف بوده است، اگرچه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم وضعیت بهتر شده و در فارس تنها 10 ورزشگاه احداث كرده‌ایم.
او با بیان اینكه باید چاره‌اندیشی مناسبی در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی ویژه بانوان داشت، گفت: قبل از انقلاب شاهد احداث ورزشگاه بانوان بوده‌ایم اما در سال‌های بعد از انقلاب اولین مجموعه را در فارس احداث خواهیم كرد.
كامیاب در عین حال با گلایه از همراه نبودن برخی دستگاه‌ها، گفت: یك‌سال با شهردار سابق شیراز جلسات و مذاكراتی داشتیم كه اگر به نتیجه رسیده بود تاكنون بیش از 30 درصد كار اجرایی را هم انجام داده بودیم؛ آقای پاك‌فطرت البته همراه بود و قول مساعدت می‌داد اما زیرمجموعه همراه نبودند.
او با تاكید براینكه در چهارنقطه شهر شیراز نیازمند ایجاد ورزشگاه برای بانوان هستیم، گفت: امروز تیم‌های ورزشی بانوان استان فارس بسیار موفق عمل كرده‌اند و در رشته‌های والیبال، بسكتبال، هندبال و فوتبال، تیم‌هایی در لیگ‌های برتر و سایر لیگ‌ها داریم.
كامیاب با بیان اینكه در رشته‌های انفرادی نیز بانوان ورزشكار فارس موفقیت‌هایی را برای فارس و كشور در رقابت‌های ملی و بین‌المللی كسب كرده اند، گفت: نمونه بارز بانوان موفق ورزشكار، خانم ساره جوانمردی است.
مدیركل ورزش و جوانان استان فارس در عین‌حال تاكید كرد كه امكان بهره‌مندی بانوان از تمام زیرساخت‌های ورزشی موجود و در حال ساخت استان فارس و شهر شیراز را داشته و دارند،‌ گفت: به‌زودی سالن ورزشی ویژه بانوان در اقلید را كلنگ‌زنی می‌كنیم.
او با بیان اینكه در برنامه ششم توسعه قانونگذار پیش‌بینی رشد مناسبی از سهم اعتباری حوزه ورزش را كرده است، گفت: امروز هم در زمینه ایجاد فضاهای اختصاصی برای بانوان در فارس و شیراز وضعیت نسبتا خوبی داریم، مجموعه ورزشی حجاب از مجموعه‌های خوب محسوب می‌شود كه به‌زودی كار احداث زمین چمن مصنوعی آن را هم اجرایی خواهیم كرد.
شمال و شمالغرب شیراز مناطق كم برخوردار ورزشی است
كامیاب همچنین با قبول اینكه در بخش‌هایی از شیراز با تراكم و در بخش‌هایی با كمبود فضاهای ورزشی مواجه هستیم، گفت: شهرداری البته اقداماتی در ایجاد فضاهای ورزشی انجام داد اما این فضاها بیشتر برای ورزش‌های همگانی است و نه قهرمانی؛ در حوزه ورزش قهرمانی هنوز هم نیاز به كار داریم.
او با اشاره به كمبود فضای ورزشی در شمال و شمالغرب شیراز، گفت: این مناطق از نقاط كمتر برخوردار و محروم در حوزه فضای ورزشی محسوب می‌شوند؛ امیدواریم با تكمیل ورزشگاه 6 هزار نفری بخشی از این كمبود جبران شود اما همچنان ورزشكاران ساكن در نقاط شمال و شمالغرب شهر با توجه به تراكم جمعیتی این بخش، برای انجام فعالیت‌های ورزشی در حوزه قهرمانی باید به نقاط مركزی و جنوبی شیراز بروند.
كامیاب موضوع تامین زمین را از مشكلات این بخش برشمرد و گفت: ما تلاش فراوانی برای جذب 2 میلیارد تومان از محل وزارت نفت برای احداث زمین چمن مصنوعی در شیراز انجام دادیم اما علی‌رغم رایزنی‌ها زمین مناسب در شمالغرب شیراز تامین نشد و به اجبار این اعتبار را در مجموعه بعثت هزینه كردیم.
او با گلایه از تعریف كنندگان كاربری اراضی، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر تكلیف شهردار جدید شیراز مشخص شده و بتوانیم با رایزنی مناسب، زمین‌هایی را برای احداث ورزشگاه در نقاطی كه فاقد امكانات ورزشی هستیم پیش‌بینی كنیم.
كامیاب گفت: بسیاری از زمین‌های با كاربری ورزشی در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده اما كاری در آنها انجام نشده است، اگر همین زمین‌هایی كه در آنها كاری انجام نشده برگردد، می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.
مدیركل ورزش و جوانان فارس با اشاره به احیای اداره ورزش در شهر جدید صدرا،‌ گفت: اقدامات خوبی را در شهر صدرا بسترسازی كرده‌ایم كه نمونه آن پیست اسكیت استانداردی است كه امیدواریم دهه فجر امسال افتتاح شود.
دخالتی در انتخابات هیئت‌های ورزشی نداشته‌ایم
وی در پاسخ به پرسشی پیرامون تعیین تكلیف هیئت‌های ورزشی كه مدت طولانی است با سرپرست اداره می‌شود و طرح شایبه‌های دخالت اداره كل ورزش و جوانان در انتخابات این هیئت‌ها، گفت: دخالت‌های اداره كل در محدوده و چهارچوب قانون بوده و هست؛ براساس قانون اداره كل باید صلاحیت كاندیداهای ریاست هیئت‌های ورزشی را تایید كند.
كامیاب با تصریح اینكه در موضوع برگزاری انتخابات اداره كل ورزش و جوانان و شخص مدیركل به هیچ عنوان دخالتی به نفع یا بر علیه كسی نداشته و نخواهد داشت،‌ گفت: تمام نشانه‌های موجود در مورد هیئت‌هایی كه انتخابات آنها برگزار شده است نشان می‌دهد كه كار شفاف دنبال شده و می‌شود.
او تصریح كرد: در انتخابات هیئت كاراته فردی كه با مشكلات قابل حلی در خصوص مدرك تحصیلی مورد نیاز مواجه بود را تایید كردیم و همین فرد هم در انتخابات رای آورد؛ اگر قصد ما دخالت بوده باشد، اعمال نظر در تایید یا رد صلاحیت‌ كاندیداها بسیار راحت‌تر از دخالت در بحث اخذ رای است.
كامیاب در خصوص هیئت كشتی نیز گفت: برای این هیئت 5 كاندیدا داریم كه همگی از خانواده كشتی هستند و با حمایت‌های قانونی توان اداره این هیئت را دارند؛ اعضای مجمع هم مشخص شده‌اند و 2 بار تاریخ برگزاری را پیشنهاد داده‌ایم كه فدراسیون كشتی بنا به دلایلی وارد، این تاریخ‌ها را عقب انداخته است. چندی قبل نامه‌ای نوشتیم و خواستار برگزاری مجمع انتخاباتی برای این هیئت شده‌ایم.
مدیركل ورزش و جوانان فارس تصریح كرد: شخصا هیچ دخالتی در هیئت‌های ورزشی و شیوه اداره آنها نداشته و ندارم اما براساس قانون اگر هیئتی ناكارآمد باشد، با توجه به جایگاه قانونی اداره كل، ورود كرده و ابتدا در مسیر اصلاح و اگر امكان‌پذیر نبود در مسیر تغییر حركت می‌كنیم.
كامیاب تاكید كرد كه فارس به لحاظ هیئت‌های ورزشی جزو استان‌های برتر كشور بوده و بالغ بر 80 درصد هیئت‌ها جایگاه برتر كشوری دارند.
او همچنین در خصوص ورزش پرطرفدار فوتبال و وضعیت نه‌چندان مطلوب فارس در این عرصه طی سال‌های اخیر نیز گفت: كمك‌هایی كه اداره كل ورزش و جوانان استان فارس طی سال‌های اخیر و در مدت حضور بنده در راس این اداره، به تیم‌های فوتبال فارس و شیراز شده، در طول تاریخ فوتبال استان بی سابقه بوده است.
كامیاب اعتقاد دارد كه مشكل فوتبال فارس، مالی نیست بلكه بیشتر مدیریتی چه به لحاظ فنی چه مدیریت كلان است.
جشن تكمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی برگزار می‌شود
مدیركل ورزش و جوانان فارس با تصریح اینكه طی سه سال اخیر شاهد انقلاب در حوزه عمرانی و زیرساختی ورزش فارس بوده‌ایم، گفت: تا تیرماه سال 97 حتی یك پروژه نیمه‌تمام ورزشی در سراسر فارس (كه از گذشته باقی مانده باشد) نخواهیم داشت و جشن اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را برگزار می‌كنیم.
كامیاب با بیان اینكه موانع زیادی در چند سال اخیر برای تكمیل پروژه‌های ورزشی برطرف شده است، گفت: در ابتدای حضورم در پست مدیركل ورزش و جوانان تعداد 372 پروژه نیمه‌تمام داشتیم و امروز با افتخار عرض می‌كنم كه به واسطه همراهی خوب مدیریت ارشد استان در گذشته و حال و كمك نمایندگان مجلس و دیگر نهادها و مسئولان، امیدواریم سال آینده پایان تمام این پروژه‌های نیمه‌تمام را جشن بگیریم.
او اضافه كرد: ما از همه بخش‌ها بالغ بر 200 میلیارد تومان اعتبار برای ورزش فارس جذب كرده‌ایم كه در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.
امسال 300 زمین چمن مصنوعی روستایی احداث می‌شود
مدیركل ورزش و جوانان فارس از آغاز عملیات اجرایی 130 پروژه زمین چمن مصنوعی روستایی در سال 96 خبر داد و گفت: تا پایان امسال این پروژه‌ها به 300 زمین چمن روستایی خواهد رسید و این خود یك ركورد محسوب می‌شود؛ اعتبار این پروژه‌ها 60 میلیارد تومان خواهد بود و تاثیر بسیار عمیقی در كاهش ناهنجاری‌ها خواهد داشت.
كامیاب در خصوص فعالیت‌های انجام شده مربوط به حوزه جوانان و پایتختی جوانان جهان اسلام گفت: 3 برنامه از برنامه‌های پایتخت جوانان جهان اسلام باقی مانده كه نشست قرآنی را هفته اول آبان برگزار می‌كنیم و جشنواره فیلم كوتاه و خبرنگاران جوان جهان اسلام نیز تا انتهای دی‌ماه اجرایی می‌شود.
مدیركل ورزش و جوانان استان فارس خاطرنشان كرد: پایتخت جوانان جهان اسلام برای شیراز، فارس و ایران یك فرصت كم‌نظیر بود كه می‌توانستیم بسیار بهتر از آن استفاده كنیم اگر همراهی همه دستگاه‌ها را شاهد بودیم.
كامیاب تاكید كرد: متولی امور شهر در تمام جهان شهرداری‌ و شهردار است؛ صراحتا بگویم كه بعد از گرفتن عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام به سراغ بسیاری از مسئولان و دستگاه‌ها رفتیم اما همراهی مناسبی را شاهد نبودیم.
منتقدان پایتختی جوانان جهان اسلام حق دارند
او اضافه كرد: گاهی برای تهیه و انتشار یك كتاب اعتباراتی هزینه می‌شود كه بسیار چشمگیر است اما در مورد پایتختی جوانان جهان اسلام این اتفاق را شاهد نبودیم.
كامیاب با تصریح اینكه بهره‌برداری مناسب از رویداد پایتخت جوانان جهان اسلام یك كار گروهی را نیاز داشت، گفت: علی‌رغم تمام جلساتی كه برگزار كردیم و تاكیداتی كه آقای مهندس افشانی، استاندار سابق فارس داشتند، شاهد همراهی خوبی از سوی بسیاری از مجموعه‌ها نبودیم، البته شهرداری در برگزاری مسابقه عكس شیراز همراهی خوبی داشت كه اگر در سایر موضوعات هم شاهد آن بودیم، كار به شكل دیگری رقم می‌خورد.
او در عین‌حال اعتقاد دارد كه گرفتن یك عنوان بین‌المللی برای شیراز آنهم بعد از 38 سال كه از عمر انقلاب و نظام اسلامی می‌گذرد، یك رویداد قابل اعتنا محسوب می‌شد، گفت: ما این همه فضای شهر و امكانات تبلیغاتی را مشاهده می‌كنیم، اما بهره‌برداری مناسبی از این امكان نشد.
كامیاب تصریح كرد: منتقدان در بسیاری از بخش‌ها حق دارند كه انتقاد داشته باشند، شیراز و مجموعه‌ی دستگاه‌ها و نهادها در شیراز می‌توانستیم از این فرصت استفاده‌ی مطلوب‌تری را داشته باشیم. جایگاه شیراز را بهتر از آنچه بود و هست در جهان ارتقاء بخشیم و سالانه هزاران توریست را به این شهر جذب كرده در ابعاد مختلف تحولی ایجاد كنیم.
مدیركل ورزش و جوانان استان فارس گفت: متاسفانه با رویداد پایتخت جوانان جهان اسلام برخوردی مهربانانه را شاهد نبودیم؛ همه نشستند تا ببینند كامیاب و زیرمجموعه كامیاب چه می‌كند؛ حتی آنچه در شورای اداری مطرح و مصوب شد، مسائلی نظیر المان و بهره‌برداری تبلیغاتی در خور مناسب را هم شاهد نبودیم؛ اداره كل ورزش و جوانان حتی بیش از بضاعتی كه داشت كار انجام داد.
كامیاب در خصوص نقدهای وارد به برگزاری برخی از رویدادها نیز با وارد دانستن بخشی از این انتقادات، گفت: در موضوع برگزاری رقابت‌های بین‌المللی و جهانی ما بسترساز و پشتیبان هستیم،‌ كار اجرایی بر عهده هیئت‌ها و فدراسیون‌ها است؛ در موضوع رالی مباحثی كه به ما مربوط بود را به‌خوبی انجام دادیم.
مدیركل ورزش و جوانان فارس تصریح كرد: البته منتقدان باید به خاطر داشته باشند كه تا 2 سال قبل در شیراز با وجود تمام ظرفیت‌ها، حتی یك مسابقه بین‌المللی را هم میزبانی نكرده بود، برگزاری جام جهانی كشتی فرنگی، دو ماراتن، زیبایی اسب و اسكواش، قهرمانی شطرنج آسیا، رالی، دارت و فوتبال دانش‌آموزان آسیا و ...
كامیاب با بیان اینكه یكی از مشكلات حوزه ورزش و جوانان در فارس بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات خوب و مناسب است، گفت: به نظر می‌رسد به اندازه‌ای كه كار عمرانی، زیرساختی و اجرایی كرده‌ایم، اطلاع‌رسانی و تبلیغات نداریم. ما مشكل فقر نیروی انسانی در حوزه تبلیغات تخصصی ورزش و جوانان داریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/8369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید