پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس:

پارک‌های علم و فناوری از موثرترین زمینه‌های رونق اقتصادی علمي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - استاندار فارس با بیان اینكه تجلی اقتصاد مقاومتی در پارك علم و فناوری است و مدیران دستگاه های اجرایی باید از شركت های فعال در پارك علم وفناوری حمایت كنند، گفت: اقتصادمقاومتی در فعالیت های پارک علم و فناوری تجلی یافته است و همه مولفه های آن در این مراکز جمع شده است .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، اسماعیل تبادار در جلسه دیدار با مدیران شركت‌های فعال در پارك علم و فناوری فارس با اشاره به استقرار بیش از 240 شركت در پارك علم و فناوری فارس گفت: دانشگاه های استان علم ودانش مورد نیاز این مراكز و شركت های دانش بنیان را فراهم می كنند و در این شركت ها نخبگان دانشگاهی، ایده ها را به محصول و ثروت تبدیل می كنند .
نماینده عالی دولت در استان فارس ، ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته به منظور ارتقای سطح پارك علم و فناوری استان فارس با بیان این كه با وجود 160 مركز دانشگاهی در استان انتظارات از این مجموعه بالاتر از شرایط فعلی است، گفت: دو دانشگاه برجسته شیراز و علوم پزشكی شیراز كه هر كدام دارای حدود یك هزار استاد برجسته ملی و بین المللی هستند، گواهی بر وجود ظرفیت های بسیار بالای علمی و پژوهشی در استان فارس است كه باید مورد توجه و استفاده پارك های علم و فناوری قرار گیرند .
تبادار خاطر نشان كرد:در زمینه مشاركت عمومی آحاد مردم در كارآفرینی و رونق اقتصادی به عنوان یكی از مولفه های اقتصادمقاومتی، پارك علم و فناوری نماد حضور واقعی نخبگان در عرصه اقتصادی است .
وی افزود: یكی دیگر از مشخصه های اقتصادمقاومتی، دانش بنیان بودن فعالیت های اقتصادی است كه در این زمینه نیز شركت های فعال در پارك علم و فناوری به ویژه شركت های دانش بنیان، دارای این خصوصیت هستند .
تبادار نگاه به درون و توجه به صادرات خدمات فناورانه بر اساس دانش روز دنیا را از دیگر مشخصه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و ادامه داد: پارك های علم و فناوری به ویژه شركت های دانش بنیان، در این زمینه نیز جایگاه منحصر به فردی را به خود اختصاص داده اند .
وی با بیان این كه استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی شیراز به منظور صادرات محصولات شركت های مستقر در پارك علم و فناوری باید در دستور كار مدیران این مجموعه باشد، تاكید كرد: در زمینه صادرات، باید ابتدا نام و منافع ملی ایران مورد تاكید قرار گیرد و سپس به سود و بهره مندی اقتصادی مجموعه های فعال در صادرات توجه كنیم .
استاندار فارس با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه محصولات و دستاورد های تعدادی از شركت های مستقر در پارك علم و فناروری استان، ادامه داد: این دستاوردها دلالت بر وجود دانشگاه ها، مخترعان و پژوهشگرانی دارد كه در این استان مشغول به فعالیت هستند .
تبادار با تاكید براینكه توجه به نوآوری لازمه فعالیت و موفقیت شركت های دانش بنیان است ، تصریح كرد: فعالان این عرصه نباید به دانش و علم خود در این مقطع بسنده كنند و باید همواره در پی استفاده از آخرین دستاوردهای تكنولوژی و علم توام با عمل در حوزه فعالیت خود باشند تا به این ترتیب بتوانند رقبای خود را پشت سر گذاشته و بازار مناسبی را برای محصولات و خدمات خود به دست آورند .
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینكه شركت های فعال در پارك علم و فناوری باید در زمینه بازاریابی مورد حمایت قرار گیرند گفت : با برقراری ارتباط مطلوب و كارشناسی شده میان این شركت ها و موسسات حرفه ای و موفق بازاریابی، زمینه به دست آوردن بازار برای این شركت ها فراهم شود .
استاندار فارس خواستار توجه جدی مدیران دستگاه های اجرایی استان به موضوع حمایت از محصولات و خدمات تولید شده توسط شركت های دانش بنیان در استان شد و اظهار داشت: باید با گفتار و كردارمان به جوانان پویا و خلاق خود انگیزه بدهیم و از ثمره تلاش آنان بهره بگیریم .
تبادار با اشاره به این كه پارك علم و فناوری به عنوان یكی از موثرترین مراكز در زمینه رونق اقتصادی و كارآفرینی است وبخش زیادی از كارآفرینی را در فعالیت های پارك علم و فناوری می بینم افزود: انتظار دارم شعبه ها و نمایندگی های این مركز در سایر شهرستان های استان فارس نیز ایجاد شده و گسترش یابد، و مورد توجه جدی قرار داشته باشد .
استاندار فارس خواستار توجه شركت های فعال در پارك علم و فناوری استان به بحران های جدی فارس به ویژه در حوزه آب شد و تصریح كرد: امیدواریم در سایه این توجه و تلاش شركت های دانش بنیان آینده بهتری در انتظار استان فارس باشد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/8842/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها