پیام فارس

آخرين مطالب

آغاز به کار یازدهمین کنگره میکروب شناسی بالینی در شیراز/ مقاومت میكروارگانیسم‌ها به آنتی‌بیوتیك تهدیدی جهانی علمي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - یازدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی، با تاکید بر استفاده مناسب و بهینه از آنتی بیوتیک ها در ارتقای سلامت جامعه، در شیراز آغاز به کار کرد .
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه‌شنبه 30 آبان در افتتاحیه یازدهمین كنگره میكروب‌شناسی بالینی در شیراز، موضوع مقاومت میکروارگانیسم ها نسبت به آنتی بیوتیک ها را یكی از مباحث دارای اهمیت عنوان كرد.
محمدمهدی گویا با تصریح اینكه مقاومت میكروارگانیسم‌ها در برابر آنتی‌بیوتیك‌ها، به موضوعی امنیتی در حوزه سلامت بدل شده است، این مبحث را یكی از مباحث هفت‌گانه در رابطه با امنیت سلامت جهانی معرفی و اضافه كرد: در سال‌های گذشته این موضوع در حد تهدید مطرح بود اما امروز از مرز تهدید گذشته و به یك واقعیت بدل شده كه تاثیرات سوء خود را روز به روز بیشتر نشان می‌دهد.
او با تصریح اینكه امروز بشر با عفونت‌هایی مواجه است كه درمانی ندارد، لزوم تحقیقات ساماندهی شده و گسترده در خصوص داروهای جدید را یادآور شد.
رییس یازدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی نیز گفت: این کنگره در سه سال نخست در شیراز برگزار و پس از آن مقرر شد تا به صورت یک سال در میان در شهرهای مختلف ایران برگزار شود تا تمام دانشگاه های کشور برای برگزاری این کنفرانس ها تشویق شوند و بتوانیم دردهای مشترک را با هم در میان بگذاریم و در سال های گذشته موفق شدیم این کنفرانس را ادامه دهیم .
عبدالوهاب البرزی با بیان اینکه حضور و استقبال شرکت کنندگان از این کنفرانس باعث ایجاد انرژی بیشتر برای برگزارکنندگان است و باعث می شود تا برگزاری مرتب این کنفرانس را پیگیری کنیم، افزود: در این مدت متوجه شدیم که این کنفرانس باعث شده است پیوند افراد کلینیکال و پاراکلینیکال خیلی نزدیک شود، متوجه شدیم بدون کمک علوم پایه امکان ندارد بتوانیم بیماران را به خوبی درمان کنیم .
رییس یازدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی، ادامه داد: امروزه در دنیا نسل سوم دانشگاه ها در حال به وجود آمدن است، نسل سوم دانشگاه ها علمی را یاد می گیرند باید به عمل برگردانند؛ در ایران جوانان بسیار با فکر و با انرژی و پویا داریم، تنها مشکلی که در جوانان مشاهده می شود این است که میزان انگیزه آنها کمی ضعیف است؛ مسوولان باید این مورد را بررسی و علت یابی کنند و انگیزه قوی در جوانان ایجاد کنند تا بتوانند کار مفید انجام دهند؛ باید بتوانیم به جوانان کمک کنیم تا مسایل مملکت را حل کنند و بی نیاز شویم .
این استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در ایران مکان ها و افراد دانشمندی هستند که معضلات را به خوبی می توانند رفع کنند و این در صورتی است که همدیگر را بشناسیم و دست در دست هم بدهیم و ایران را آباد کنیم .
رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در برگزاری همایش ها باید به این نکته توجه کنیم که تا چه اندازه به اهداف اصلی برگزاری دست می یابیم.
محمدهادی ایمانیه گسترش روابط علمی با شرکت کنندگان را به عنوان یکی از اهداف مشترک برگزاری رویدادهای علمی برشمرد و ادامه داد: برگزارکنندگان همایش ها باید یکی از اهدافشان این باشد که در پایان برگزاری همایش ها ارتباطات جدیدی با سایر مراکز علمی کشور یا بین المللی ایجاد شود و این که روش های برقراری این ارتباطات به چه صورت خواهد بود .
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، یکی دیگر از اهداف چنین رویدادهایی را ورود فن آوری های جدید برشمرد و افزود: علم به ویژه علم پزشکی، ساعت به ساعت در حال پیشرفت است، هر دو تا سه سال می گویند که تمام علم پزشکی دو برابر می شود، هر چه بدویم به گرد پای پیشرفت علم نمی رسیم، اما به هر حال یکی از اهداف برگزاری همایش ها، همین ورود فناوری ها، تکنولوژی ها و مهارت های جدید همراه با انتقال فناوری ها است، همچنین انتقال ساخت تجهیزات نیز می تواند یکی از اهداف باشد .
مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه های علوم پزشکی، در زمینه بحث جذب نسل جوان برای شرکت در این کنگره‌ها، گفت: دانشجویان علوم پزشکی دنبال بعضی از اساتید ملی و بین المللی هستند و حضور برخی اساتید، موجب ایجاد انگیزه برای جذب جوانان می شود .
دبیر علمی یازدهمین كنگره میكروب‌شناسی بالینی نیز گفت: حرف اصلی این نشست سه روزه بحث استفاده مناسب و بهینه از آنتی بیوتیک ها است.
آناهیتا سنایی دشتی افزود: مباحث کاربردی مانند مننژیت باکتریال، مننژیت ویروسی و بیماری بسیار مهم کاواساکی در این همایش بحث و بررسی می شود.
رییس واحد کنترل عفونت بیمارستان نمازی شیراز، با بیان اینکه سعی شده تا در میزگردها از دیدگاه ها و نظرات مختلف استفاده شود، گفت: برای یازدهمین کنگره میکروب شناسی بالینی، از بین حدود 300 مقاله دریافتی 270 مقاله پذیرفته شد كه 10 مقاله در قالب سخنرانی ارائه خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/9321/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله خراسان/ خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات

سرمقاله کیهان/ ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان

6 کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز

توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس

عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت