مدیر آموزش و پرورش ناحیه یك شیراز عنوان كرد:
اجرای هشت پروژهی آموزشی خیرساز در شیراز
علمي
بزرگنمايي:
فارس آنلاین - رییس آموزش و پرورش ناحیهی یك شیراز گفت: هشت پروژهی آموزشی خیرساز با مشاركت نیكاندیشان و آموزش و پرورش در ناحیهی یك شیراز اجرایی شده است و برای سال تحصیلی آینده وارد چرخه میشود.
به گزارش ایسنا منطقهی فارس، نصرالله كیانی چهارشنبه 8 آذر در یك نشست خبری با بیان اینكه میانگین مشاركت خیران در حوزهی مدرسهسازی فارس 2 برابر كشور است، گفت: هشت پروژهی خیرساز در ناحیهی آموزش و پرورش شیراز با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان مراحل ساخت را پشت سر میگذارد و بین 40 تا 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.
او با بیان اینكه یكی از خیران مدرسهساز شهریور امسال عملیات احداث سومین مجتمع آموزشی خود را در شیراز آغاز كرد، گفت: این پروژه با 10 میلیارد تومان اعتبار در منطقهی كمتر برخوردار شهرك گلشن و در قالب یك دبستان 18 كلاسه و یك دبیرستان 12 كلاسه اجرایی شده است.
كیانی گفت: برای توسعهی فضاهای آموزشی در شیراز، از ظرفیت تمام ادارهها و سازمانها استفاده میشود، گفت: با همكاری شهرداری و شورای شیراز احداث مجتمع آموزشی و پرورشی شهروندی را در شیراز آغاز كردهایم؛ این مجتمع شامل پیشدبستانی، ابتدایی، متوسطهی اول و دوم و فضاهای مورد نیاز است و ساخت آن 2 سال طول میكشد.
رییس آموزش و پرورش ناحیه یك شیراز اضافه كرد: برای تامین نیروی انسانی خصوصا در مناطق حاشیهای و محروم، از راهكار خرید خدمات آموزشی استفاده كرده و 50 مجوز را برای بهكارگیری 50 جوان تحصیلكرده در مناطق سیاخ، دارنگون و شوراب اخذ و اجرایی كردهایم.
او معتقد است كه ناحیهی یك شیراز با ایجاد 60 مدرسه تمام هوشمند، بالاترین رتبه را در این مبحث دارد، گفت: در این نوع از مدارس با استفاده از امكانات روز و زیرساختهای الكترونیك، مباحث آموزشی و تربیتی دنبال میشود.
این مقام مسئول با یادآوری اینكه قصد كتمان نواقص و كاستیها را ندارد، گفت: در سازمان عریض و طویلی نظیر آموزش و پرورش، مشكلات و دشواریها و موانع زیادی وجود داشته و دارد، اما تمام تلاش خود را برای ایجاد ظرفیتهای جدید و انجام تعهدات قانونی به كار بستهایم.
او نیروی انسانی را یكی از مهمترین شاخصها در رشد كیفی آموزش دانست و گفت: آموزش و پرورش در تمام كشورها محور توسعه محسوب میشود؛ هر جامعهای كه بهدنبال ترسیم و دستیابی به افقهای بلندی است، باید توجه داشته باشد كه توسعه از مسیر علم و دانایی میگذرد.
كیانی یكی از مهمترین شاخصهای توسعهیافتگی را میزان مطالعه و كتابخوان بودن جامعه دانست و گفت: یكی از مشكلات آموزش و پرورش، در اختیار نداشتن كتابدار و فضاهای مناسب برای مطالعه است؛ تا زمانی كه با ایجاد زیرساختها فرایند كتابخوانی را تسهیل نكنیم، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم مردم كتابخوان و اهل مطالعه باشند.
او با این اعتقاد كه در نقاط مختلف خصوصا حاشیههای كلانشهر شیراز و برخی نقاط اقماری، با كمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه هستیم، گفت: اماكن فرهنگی خصوصا در حوزه كتاب و كتابخوانی متناسب گستره و جمعیت كلانشهر شیراز نیست.
كیانی با تصریح اینكه در ناحیهی یك آموزش و پرورش حتی در مناطق حاشیهی شهر و روستاها، مدرسهی كپری وجود ندارد، گفت: بالغ بر 40 درصد از مدارس موجود در این ناحیه نیازمند بهسازی یا بازسازی است، اگرچه این فضاها هماكنون قابل استفاده محسوب میشود اما در صورت تامین منابع باید بازسازی یا بهسازی شود.
او با اشاره به وجود 600 آموزشگاه در ناحیهی یك آموزش و پرورش شیراز وجود دارد،گفت: اكثر مدارس موجود در این ناحیه، دارای جمعیت بالا است؛ امیدواریم با اضافه شدن هشت آموزشگاه جدید در حال ساخت، سال آینده با مشكلات كمتری مواجه باشیم.
كیانی با بیان اینكه در مناطق سیاخ، دارنگون و شوراب چند مدرسهی خیرساز احداث شده است، گفت: هنوز در یكی دو روستای این مناطق مدارس موجود نیازمند بهسازی و نوسازی است؛ در بازدیدی كه اخیرا از این منطقه داشتیم مقرر شد 2 مدرسه در روستاهای خانه خمیس علیا و سفلی، از محل اعتبارات طرح بركت، احداث شود.
رییس آموزش و پرورش ناحیهیك شیراز یكی از دلایل تراكم بالای دانشآموزی در این ناحیه را كیفیت مناسب آموزش و بالا بودن تقاضاها دانست و گفت: از سالهای گذشته تاكنون با توجه به اینكه جز در دانشگاه فرهنگیان بحث تربیت نیروی متخصص دنبال نشده و از طرفی سیستم آموزشی نیز تغییر كرده است، با كمبود نیروی انسانی مواجه بودهایم.
او با بیان اینكه امسال ناحیهی یك آموزش و پرورش شیراز با كمبود 400 نفر نیروی انسانی مواجه بود، گفت: برای جلوگیری از بروز مشكل، بخشی از این نیاز را از محل خرید خدمات آموزشی، بخشی را از محل انتقال نیروها و بخشی را نیز از محل جذب نیروهای بازنشستهی توانمند تامین كردهایم.
كیانی با اشاره به اینكه در این ناحیه از آموزش و پرورش، از 120 نیروی بازنشسته استفاده میشود، گفت: در بعضی از نقاط هم با پرداخت حق التدریس و اضافهكار به نیروهای شاغل، بحث كمبود نیرو را حل كردهایم.
او در خصوص دریافت وجه از سوی برخی مدارس دولتی، گفت: تمام فعالیتها و رفتارهای اولیای مدارس بازرسی و نظارت و رصد میشود، به مدیران مدارس تاكید كردهایم كه اجرای برنامههای مختلف نظیر جشن تكلیف، جشن خودكار، بازدیدها و ... حتما باید بر اساس مصوبهی شورای مدرسه باشد.
كیانی با تصریح اینكه آموزش و پرورش تنها وظیفهی آموزشی را عهدهدار نیست و باید مباحث مهارتهای زندگی را نیز برای دانشآموزان دنبال كند، گفت: برای تامین هزینههایی نظیر فعالیتهای فرهنگی، هزینههای جاری و ... كمك مالی از سوی دولت و دستگاههای دولتی به آموزش و پرورش نمیشود.
رییس ناحیهی یك آموزش و پرورش شیراز با قدردانی از رسانهها و خبرنگاران، براستفادهی مطلوب از ظرفیت رسانهای فارس در ارتقاء آگاهی و اطلاعرسانی تاكید و اضافه كرد: این ناحیه از آموزش و پرورش بالغ بر 90 هزار دانشآموز دارد كه 30 درصد آنها در مدارس غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام
-
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۲۵ AM
-
۱۴۶ بازديد
-
ایسنا - علمی و آموزشی
-
پیام فارس
لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/9689/