پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه‌ی شیراز:

مجلس بلندگوی مردم باشد نه جناح و گروهی خاص/ جهان اسلام را نداشتن وحدت ضعیف كرده است سياسي

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، نظارت بر عملكرد دولت را مهمترین وظیفه دولت دانست و برلزوم توجه نمایندگان مجلس به انجام این وظیفه هشدار داد و تاكید كرد كه مجلس باید بلندگوی ملت باشد نه جناح و گروهی خاص.
به گزارش ایسنا منطقه‌ی فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، در خطبه‌های نماز جمعه 10 آذر شیراز با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، گفت: مجلس با خون ملت راه افتاد و پابرجا ماند و راه خود را ادامه داد؛ قانون اساسی نیز محصول خون‌های بسیاری است كه در راه سرپا ماندن مجلس به زمین ریخته شد.
او با تصریح اینكه نمایندگان مردم در مجلس باید بلندگوی ملت باشند و نه جناح و گروهی خاص، گفت: مجلس باید بر اعمال دولت نظاره گر باشد، این اساسی‌ترین وظیفه‌ی مجلس در قبال دولت است.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینكه گزارش‌هایی كه هنوز به صحت 100 درصدی آن مطمئن نیست در خصوص حذف قرآن، دینی و عربی از مسابقه‌ای در آموزش و پرورش به او رسیده است، گفت: این یعنی ابتدا از مسابقات حذف می‌شود و آرام آرام این مسائل از مجموعه‌ی تعالیم و آموزش ما حذف خواهد شد!
او با بیان اینكه ابتدا این دروس را در مسابقات نمی‌آورند و بعد كتاب درسی را حذف می‌كنند، وظیفه‌ی مجلس را نظارت بر این مسائل و تذكر چنین موضوعاتی به دولت دانست و گفت: باید بدانید كه مجلس و قانون اساسی حاصل الله‌اكبر و خون شهدا است، مجلس نماد آزادی و حریت است.
آیت‌الله ایمانی با تاكید براینكه نمایندگان مجلس باید بدانند سر جای چه كسانی نشسته‌اند، گفت: بزرگانی همچون مدرس كه گفت دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما است، در مجلس حضور داشته‌اند؛ نمایندگان مجلس جای كسانی نشسته‌اند كه بنی‌صدر را از كرسی ریاست جمهوری پایین آوردند؛ چرا در نظارت كوتاهی می‌كنند؟
او هشدار داد كه نباید اجازه داد كه آموزش در كشور ما راهی را دنبال كند كه مطابق با سند یونسكو است.
امام جمعه‌ی شیراز همچنین با تبریك فرارسیدن میلاد مسعود پیامبر مكرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: 12 ربیع‌الاول آغاز هفته‌ی وحدت است؛ وحدت عامل گره‌خوردن جهان اسلام محسوب می‌شود؛ موضوعی كه تمام پیامبران به‌دنبال آن بوده‌اند؛ هیچ پیامبری نیامده مگر اینكه ملت را به وحدت عمومی دعوت كرد؛ البته پیامبر اسلام(ص) تنها پیامبری بود كه نه‌تنها مسلمانان بلكه تمام ملت‌های صاحب كتاب را به وحدت دعوت كرده است.
او این موضوع را امتیاز اسلام عزیز دانست و گفت: طبیعی است كه هر كس اعتقاداتی را انتخاب كرده و بر اساس آن عمل می‌كند اما باید توجه داشت كه دشمن در چه شرایط و وضعیتی قرار دارد، چه می‌خواهد، چه می‌گوید و دنبال چه هدفی است؟
آیت‌الله ایمانی با تاكید براین نكته كه عوامل وحدت فراوان و عوامل تفرقه بسیار اندك است، گفت: متاسفانه دشمن عامل تفرقه را بزرگ كرده و اختلاف افكنی می‌كند، با مسائل جزئی جنگ بین برادر با برادر، قوم با قوم و كشور با كشور و ملت با ملت را ایجاد كرده و كشورهای مسلمان را به جان هم می‌اندازد.
امام جمعه‌ی شیراز با تصریح اینكه دنیای اسلام بزرگترین قدرت است، گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن وحدت كلمه، جهان اسلام امروز ضعیف‌ترین جهان است؛ معادن و ثروت ما را غارت می‌كنند، كشورها را قطعه‌ قطعه‌ می‌كنند، بعد هم با پررویی می‌گویند بعضی پادشاهان كشورهای اسلامی گاو شیرده هستند كه تا شیر دارند آنان را باید دوشید و وقتی تمام شد آنها را سربرید.
آیت‌الله ایمانی گفت: شرایطی كه به اسم داعش ایجاد شد و قریب به 6 سال دنیای اسلام را به خود مشغول كرد تا امنیت اسرائیل را حفظ كنند، شرایطی بود كه بدون دلیل و مدرك برای جهان اسلام ایجاد شد؛ داعش یك بدبختی بود كه هیچ مبنای فقهی، قومی و دینی نداشته و ندارد اما دشمن كار خود را انجام داد.
او با بیان اینكه امروز هم بوی نفت آقایان را مست كرده است، گفت: انگلیس به سمت عراق راه افتاده چرا كه بوی نفت می‌آید، بوی منافعی می‌آید كه انگلستان می‌خواهد آن را بچاپد، آمریكا كشته، انگلیس هم می‌خواهد برباید و بچاپد؛ واقعا باید بر دنیای اسلام گریه كرد.
آیت‌الله ایمانی گفت: طی سال‌های گذشته تاكنون خیلی به دنیای اسلام ظلم شده است؛ آمریكا و انگلیس همه چیز ما را بردند و امروز هم طلبكار هستند؛ بدبختی این است كه یك دزد چپاولگر و گاوچران، تا دیروز دزدی می‌كرده و امروز طلبكاری می‌كند.
امام جمعه‌ی شیراز همچنین با اشاره به در پیش بودن 16 آذر و روز دانشجو، گفت: روز دانشجو روز مبارزه با استكبار است، روزی كه بنای آن مبارزه با آمریكا و استكبار بوده و امروز بعضی می‌خواهند آن را به نفع آمریكا مصادره كنند.
آیت‌الله ایمانی تصریح كرد: آنچه كه امروز بسیار مهم و ارزشمند است اینكه نباید ما مسیر و جهت و هدف را هیچگاه فراموش كنیم.
به گزارش ایسنا، امام جمعه‌ی شیراز همچنین با اشاره به روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی، گفت: نیروی دریایی سند هویت ما در دوران دفاع مقدس و نماد قدرت ایران اسلامی بود؛ نیرویی كه در هر شرایطی دفاع از آرمان اسلام را بر همه‌ چیز ترجیح داد، ولو به شهادت در خلیج نیلگون فارس.
آیت‌الله ایمانی گفت: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس همان ابتدای جنگ نیروی دریایی عراق را از كار انداخت طوری كه دیگر تا پایان جنگ شكل نگرفت، امروز هم در تمام آب‌های جهان، شاهد حضور كشتی‌ها و ناوهای ایران اسلامی هستیم كه پیام صلح و دوستی را به جهانیان می‌رسانند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/9757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید