پیام فارس

آخرين مطالب

برنامه علمی فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد راه اندازی می شود علمي

برنامه علمی فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد راه اندازی می شود
  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور پژوهشی گفت: برنامه علمی فرهنگ ایثار فرهنگ و شهادت را در این دانشگاه راه اندازی خواهیم کرد و با راه اندازی این برنامه، ضمن استخراج شاخص ها، به آنها به عنوان یک دانش نگاه می کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد علی اکبری پنجشنبه در همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شیراز افزود: ما به این نیاز داریم که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مبانی نظری داشته باشیم و این مبانی نظری ترویج را استخراج کنیم.
او اظهار داشت: باید بتوانیم رفتارها و ارزش‌ها را در مبانی نظری خود پیدا و تقویت کنیم و نهایت اتفاقی که باید در جامعه ما بیافتد اینکه یک جامعه ولایی داشته باشیم.
مشاور رئیس دانشگاه آزاد کشور گفت: اولین کاری که باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهیم این است که به سمت استخراج مبانی نظری و فرهنگی برویم، آنها را به شکل یک چارچوب درآوریم و در کشور تبلیغ کنیم.
علی اکبری افزود: اینها ارزش هایی است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کرده‌اند که باید ساختارمند و حمایت شوند و این ساختارمندی به ما کمک می‌کند که بتوانیم به نسل جوان آموزش دهیم.
وی گفت: در گذشته وجه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی آنگونه که باید پررنگ نبود اما امروز به دنبال اسلامی کردن دانشگاه هستیم و سند اسلامی دانشگاه را در دست اجرا داریم و امیدواریم وجه اسلامی دانشگاه بیش از پیش پررنگ شود.
او افزود: ما می توانیم شاخص هایی که مهم هستند را استخراج کنیم و یک برنامه علمی در دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعریف کنیم و موازی این برنامه یعنی گفتمان مقاومت و مهدویت را در دانشگاه دنبال کنیم.
اجازه ندهیم شکاف بین نسلی ایجاد شود
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در این همایش، با اشاره به حرکت شتابان جامعه از جامعه ابزارمند در گذشته به جامعه دیجیتال در مقطع فعلی و جامعه فرادیجیتال در آینده نزدیک گفت: با توجه به این رویدادها باید برنامه ما طوری باشد اجازه ندهیم شکاف فرهنگی بین نسلی رخ دهد.
سردار سرتیپ دوم سعید کوشکی افزود: در جریان برگزاری همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کوشیدیم هرآنچه که می توان بر مبنای تولید علمی داشت به عنوان محورهای همایش عنوان شود.
او ادامه داد: به دنبال فراخوان شرکت در همایش 250 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و در نهایت 212 مقاله از سوی هیات داوران مورد پذیرش واقع شد.
وی اظهار داشت: جایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از نگاه قران و روایات، راهبردها و منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جایگاه زنان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش مدیران و گروه های جهادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاثیر دروس دفاع مقدس بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش ایثار مدافعان سلامت بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاثیر اِلمان های شهری، موزه ها و بناهای یادبود بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش وصیت نامه شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش رسانه های جمعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کاربردهای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله محورهای این همایش عنوان شد.
کوشکی گفت: جایگاه مکتب شهید سلیمانی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش خانواده‌ شهدا و ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نقش نهادهای آموزشی، تربیتی، و فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کارکرد مولفه های اساسی فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن، جهانی شدن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جایگاه نهضت عاشورا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جایگاه هنرهای 9 گانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جایگاه شهدای مدافع حرم و خانواده آنها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر محورهای این همایش ملی بود.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، با اشاره به آماده شدن کتاب چکیده مقالات افزود: بنا داریم که بعد از اتمام همایش یک نقشه راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مقالات و راهکارهای ارائه شده در آنها را تدوین کنیم و به عنوان محصول همایش در اختیار تمام نهادهای متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهیم.
از پایان‌نامه های با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت می کنیم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم گفت: آمادگی داریم تا از پایان نامه های دانشجویان مقاطع کارشانسی ارشد و دکترا با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حمایت کنیم.
محمد رضا قائدی افزود: یکی از مباحثی که در برنامه‌های علمی جای خالی آن احساس می‌شود ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که اگر یکی از برنامه‌ها به این موضوع اختصاص یابد دانشجویان ما می‌توانند پایان نامه های خود را از همین موضوع انتخاب کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد فارس دارای یک هزار و 700 هیات علمی و 65 هزار دانشجو است و تمام توان خود را در خدمت مجموعه استان و مجموعه های فرهنگی قرار می دهد.
او اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی دانشگاه آزاد هم همین است و افتخار می کنیم که در خدمت چهار هزار و 500 دانشجوی شاهد و ایثارگر و 19 دانشجوی شهید دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای ترور بوده ایم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس گفت: با توجه به اینکه برنامه های علمی در دانشگاه آزاد شکل گرفته، پایان نامه ها و رساله های دکترا به سمت چالش ها و نیازهای کشور سوق پیدا خواهد کرد.
نخستین همایش ملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و دانشگاه آزاد اسلامی فارس در شیراز برگزار شد.
برچسب‌ها
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی فارس فارس

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/267772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

‌ بهره‌برداری از 36 پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

‌ تعیین تکلیف 728 هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١4٠٢

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس