پیام فارس

آخرين مطالب

بررسی 14 مصوبه افتتاح شده سفر ریاست جمهوری به فارس سياسي

بررسی 14 مصوبه افتتاح شده سفر ریاست جمهوری به فارس
  بزرگنمايي:

پیام فارس - امیرحسین جمشیدی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، از برگزاری جلسات با دستگاه های مختلف برای تهیه پیش‌نویس مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: برای دور دوم سفر با تک‌تک دستگاه‌های مختلف تا کنون بیش از 25 جلسه برگزار شده است.
وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، حمایتی، مراکز دانشگاهی با تصمیم استاندار به دو گروه تقسیم شده‌اند که یک تعداد با معاونت عمرانی و یک تعداد هم با خود استاندار به این منظور جلسه برگزار می کنند.
 
جمشیدی گفت: این دستگاه ها نیاز ها و طرح هایی را که در اولویت دارند، ارائه می کنند، اینجا به جمع بندی می‌رسیم و در قالب مشخصی که اعلام شده آماده کرده و به نهاد ریاست جمهوری انتقال می‌دهیم. قبل از سفر یک جلسه در نهاد برگزار می شود که ما پیشنهادات را مطرح می کنیم و هر چه مصوب شد، در سفر رییس‌جمهور ارائه می‌دهیم.
پیشرفت متمم‌های سفر ریاست‌جمهوری امسال شتاب می‌گیرند
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس در پاسخ به این پرسش که چند مورد از مصوبات سفر قبل، پیش نرفت چون متولیان آن منصرف شده بودند، مثل مصوبه شرکت صنعتی پارسه یا احداث فروشگاه اتکا، آیا تمهیدی اندیشیده شده که این اتفاق در سفر دوم رخ ندهد و از ظرفیت سفر کاملا استفاده کنیم، گفت: سفر قبلی خیلی ناگهانی انجام شد، جلسه هماهنگی سفر قبل تنها سه روز بعد از انتصاب استاندار بود، با این وجود مصوبات خوبی به ویژه در حوزه آب داشتیم، ولی این بار با توان بیشتر، جلو می رویم، متمم ها هم به ما خیلی کمک می کنند.
جمشیدی در واکنش به این موضوع که آمار جدیدی از پیشرفت متمم ها ارائه نشده، اما طبق آنچه سال پیش ارائه شد تقریبا همه صفر بودند، با بیان اینکه در حال به‌روز کردن متمم‌ها هستیم، گفت: اکثر متمم ها از اعتبارات دولتی نیست و عموما مربوط به حوزه آب هستند که اعتبارات خود شرکتهای آب استفاده می کنند و چون به مرور اضافه شده‌اند درصد پیشرفتشان کم است ولی امسال درست می‌شوند.
تشریح مصوبات صد در صد انجام شده/ سال گذشته 800 میلیارد تومان دولت برای خط دو مترو پرداخت کرد
وی ادامه داد: از 114 مصوبه اصلی سفر ریاست‌جمهوری، 14 مصوبه یا همه یا فاز نخست آن تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده اند. 
تکمیل بزرگراه دشت ارژن - قائمیه (تنگ ابوالحیات) به طول 21 کیلومتر از مهمترین مصوبات افتتاح شده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه بهترین مصوبه انجام شده جاده تنگ ابوالحیات بود، توضیح داد: این مسیر از قبل از انقلاب دارای یک جاده یک بانده بود که از قائمیه به سمت دشت ارژن می‌رفت، در این در این تنگه ترافیک واقعا زیاد بود، که با افتتاح جاده چالش ها برطرف شده است.
دومین مصوبه افتتاح شده خط دو مترو شیراز است، امیرحسین جمشیدی در این باره که چرا مترو شیراز در مصوبات سفر جای دارد ، گفت: اعتبارات قطار شهری هم دولتی است، هم از سمت شهرداری، سال گذشته 800 میلیارد تومان دولت برای این طرح پرداخت کرد.
وی در توضیح مصوبه «تکمیل و تجهیز بیمارستان امام علی (ع) کازرون» گفت: ساختمان این بیمارستان را چندین سال پیش دانشگاه آزاد برای آموزش دانشجویان ساخته بود، اما با کاهش رونق دانشگاه آزاد رها شد، ما از فرصت سفر استفاده کردیم و وزارت بهداشت این بیمارستان را تجهیز کرد و هفته دولت سال گذشته افتتاح شد.
جمشیدی مصوبه «تکمیل برج فناوری پارک علم و فناوری استان» با 90 درصد انجام پروژه را اینگونه توضیح داد: ساختمان برج پارک علم و فناوری به اتمام رسیده و کاملا آماده است و در سفر بعدی افتتاح میشود. در این فرصت هم تجهیزات آن فراهم خواهد شد. فرصت بسیار خوبی برای شرکتهای دانش‌بنیان است‌.
وی در پاسخ به این پرسش که وقتی گفته می‌شود برج، معنایش این است که ساختمان سازی انجام داده‌اید؟ به تشریح کاربری آن پرداخت و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان تازه شکل گرفته آنجا مستقر می‌شوند و تا زمانی که نوپا هستند و محصولاتشان هنوز اقتصادی نشده و در بازار نتوانسته اند وارد شوند در برج فناوری حضور دارند و بعد که قوی شدند و شکل گرفتند از آنجا خارج می‌شوند.
«تکمیل ساختمان مدیریت بحران استان فارس» از دیگر مصوباتی است که فاز نخست آن افتتاح شده، در عین حال 53 پیشرفت پروژه داشته است، مدیر کل دفتر فنی استانداری با بیان اینکه کلا متولی ساخت ساختمان های دولتی راه و شهرسازی است. در این باره توضیح داد: ساخت ساختمان ابتدا از محل اعتبارات بحران شروع شد، اما بعد از این، از محل ماده 12 و ماده 14 قانون بحران دیگر هیچ اعتباری برای ساختمان های مدیریت بحران در کشور تخصیص داده نشد. ساختمان هم عظیم بود، در زمان دولت قبل از اعتبارات استانی کم‌کم ساختش را پیش بردیم تا اینکه سال 1400 از فرصت سفر استفاده کردیم و بیست میلیارد اعتبار برای آن در نظر گرفته شد. اما باز موانع بسیاری وجود داشت.
وی با بیان اینکه مصوبه ساختمان بحران جزء مصوباتی است که پیگیری زیادی داشت، گفت: سال 400 موفق نشدیم اعتباری اخذ کنیم، سال 1401 بالاخره در اواخر سال 9 میلیارد از بیست میلیارد جذب شد و با یکسری اعتبارات استانی که قبلا داشتیم، شروع به تقسیم بندی مراحل ساخت کردیم.
جمشیدی افزود: ساختمان چهار بلوک دو طبقه با دو زیرزمین است، ما زیرزمین ها را فعلا دست نگه داشتیم و بلوک‌ را غربی که به استانداری دسترسی‌‌ دارد تکمیل کردیم که مورد بهره برداری قرار گرفت و مدیریت کل بحران آنجا مستقر شده است. 
وی خاطرنشان کرد: به ما این قول داده شده که مابقی اعتبارات باقی مانده از بیست میلیارد در سال 402 کامل پرداخت شود.
با تکمیل مجموعه فرهنگی خنج، مشکل چندین ساله‌ را حل کردیم
«تکمیل مجموعه فرهنگی خنج» از مصوباتی است که صد در صد انجام و در سال گذشته افتتاح شده است، جشمیدی در این باره با بیان اینکه ما مشکل چندین ساله‌ را حل کردیم، گفت: برای مجموعه فرهنگی خنج شهرداری تخصیص زمین و فرهنگ و ارشاد هم ساخت و تجهیز را بر عهده داشت.
او ادامه داد: این مجموعه از نظر فیزیکی پیشرفت داشت اما اداره کل فرهنگ و ارشاد برای تجهیز و راه اندازی شرط گذاشته بود حتما مالکیت زمین به نام این اداره کل تغییر کند، که سالها با مقاومت شهرداری روبرو شد اما سرانجام با رایزنی ها و راهکارهایی که ارائه شد، شهرداری خنج راضی به تغییر مالکیت شد، ما برایش ارزش افزوده ایجاد کردیم، اداره ارشاد هم پای کار آمد و ساختمان تجهیز شد. در حال حاضر افتتاح شده و در حال خدمات رسانی است.
حفر چاه برای حل مشکل آب ارسنجان و سعادت شهر
فاز اول آبرسانی به ارسنجان از مصوبات افتتاح شده سفر رئیس‌جمهور است، که مدیرکل دفتر فنی استانداری در این باره گفت: آب ارسنجان از محل سد سیوند تأمین می‌شد اما اکنون خروجی آب این سد صفر است. برای حل مشکل آبرسانی به دو شهرستان ارسنجان و سعادت شهر چهار حلقه چاه زده شد، که فاز اول آبرسانی به ارسنجان در مصوبات سفر ریاست‌جمهوری قرار داشت و سال گذشته در هفته دولت با حضور استاندار به بهره برداری رسید.
در استان فارس 1200 چاه داریم که آب آشامیدنی شهرها را تأمین می کند
وی در این باره که چرا آمار حفر چاه در فارس بالاست؟ و مطمئنا سایر آبرسانی ها هم از طریق چاه انجام شده است، گفت: متاسفانه بله، اما این بحث خیلی سخت و پیچیده است، عده‌ای با حفر چاه و عده‌ای با زدن سد مخالفند. در استان فارس 1200 چاه داریم که آب آشامیدنی شهرها را تأمین می کند. و چند دلیل دارد، در بعضی مناطق اصلا سد نداریم، یعنی رودخانه‌ای نیست که بشود سد احداث کرد.
جمشیدی ادامه داد: دشتهای ممنوعه استان دشت شیراز و دشت مرودشت هستند و قطعا وقتی پروژه های خط دوم آبرسانی به شیراز و شرق مرودش تمام شود، بعد از آن هم پروژه بزرگتر آبرسانی به خرامه از سد درودزن را داریم که جزئی از پروژه‌های شیراز است، تمام شود خیلی از چاهها از مدار خارج می‌شوند.
خط دوم آبرسانی به شیراز در آستانه بهره برداری است/ آبرسانی خرامه در مصوبات دور دوم سفر قرار می‌گیرد
وی خاطرنشان کرد: خط دوم آبرسانی به شیراز در آستانه بهره برداری است، حدود ششصد متر آن باقی مانده ، شرق مرودشت هم همین طور ، اما خرامه پیشرفت فیزیکیش کم است و جزء پروژه‌های اصلی است که قصد داریم در مصوبات دور دوم سفر قرار دهیم.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: در مجموع تلاش می کنیم از سدهای موجود حداکثر استفاده را برای آبرسانی داشته باشیم. اما گاهی روستای دور افتاده‌ای است یا شهرستانی است که به سد دسترسی ندارد و مجبوریم چاه بزنیم.
از قابلیت های سد سلمان فارسی تا کنون استفاده نکرده‌ایم
وی با بیان اینکه ما از قابلیت های سد سلمان فارسی تا کنون استفاده نکرده‌ایم. گفت: الان منطقه لار از سلمان فارسی قیر و کارزین آبرسانی می شود، یک خط دوم طراحی شده، اگر تکمیل شود، از پتانسیل سد سلمان فارسی هم استفاده می شود.
به گفته جمشیدی در مصوبات سفر هم دو مصوبه یکی آبرسانی به قیر بوده، و دیگری مصوبه هم آبرسانی به جهرم، که هر دو از سد سلمان فارسی تأمین میشود. آب رسانی به جهرم افتتاح شده، آبرسانی به قیر در آستانه افتتاح است.
تکمیل تصفیه خانه کازرون یکی از مصوباتی است که به اتمام رسیده است، وی در این باره با تفکیک انجام مصوبه و پروژه گفت: تصفیه خانه فاضلاب کازرون سالها بر زمین مانده بود، بعد از بیست سال اعتبار تخصیص یافت و تکمیل شد. توجه کنید ما تصفیه خانه را که در مصوبه بود تمام کردیم، شبکه فاضلاب بخشی از شهر اجرا شده، بخش ‌هایی مانده که هنوز انجام نشده و به مرور اجرایی می‌شود.
در بخش حادثه خیز جاده نیریز_قطرویه کاملا باند رفت و برگشت جدا شده‌اند
جاده «نیریز _قطرویه» مصوبه دیگر افتتاح شده ای بود که مدیرکل در خصوص آن گفت: این مسیر یک پروژه عظیم است، چند کیلومتر آن در مصوبات سفر قرار داشت که نقطه اصلی و پرحادثه ترین قطعه بزرگراه بود، همان قطعه‌ای که چندسال پیش عده‌ای از سربازان در اثر تصادف فوت شدند، کاملا باند رفت و برگشت جدا شده‌اند و به بهره برداری رسیده است.
باند دوم جاده بابامیدان گچساران به طول 6 کیلومتر، از موارد دیگری بود که فاز نخست آن افتتاح شده است، جمشیدی در این خصوص گفت: 4 کیلومتر اجرا شده و 2 کیلومتر منتظریم معارضان حل شوند.
وی در پاسخ به این پرسش چجور قرار است مشکل معرضان حل شود، گفت: اعتباری که گذاشته بودند برای تملک نبود برای انجام پروژه بود، اما سال 402 اعتباری که درنظر گرفته شده برای تملک است که مسئله معارضان را حل می کند.
در گاز رسانی جلو هستیم
«گازرسانی به 100 روستا ، 6 شهر و 440 واحد صنعتی استان تا پایان سال 1400» صد در صد انجام شده است. به گفته جمشیدی در گاز رسانی جلو هستیم. شرکت گاز همه تعهدات را کامل انجام داده اند.
به گفته وی «تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی 12 هزار هکتاری زیر دست سد سلمان فارسی شهرستان قیر و خنج» پروژه بزرگی است و‌ چیزی که تعهد سفر بوده انجام شده، همچنین مصوبه «آبیاری تحت فشار» نیز به عاملیت جهاد کشاورزی برای هزار و صد هکتار بوده و این میزان انجام شده است.
کتابخانه قلات و سالن ورزشی بانوان کازرون نیز از موارد افتتاح شده ای است که مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس به آن اشاره کرد.
سرچهان از معدود مصوباتی است که کار پیش‌رفته اما مصوبه انجام نشده است
جمشیدی در خصوص وضعیت آبرسانی به شهرستان سرچهان به عاملیت آبفا فارس گفت: سرچهان از معدود مصوباتی است که کار پیش‌رفته اما مصوبه انجام نشده است‌. اعتباراتی از محل سفر رییس جمهور تخصیص نیافت و هرچه انجام شد، از اعتبارات داخلی خود شرکت آبفا بود، البته در سال جاری امیدواریم اعتبارات تخصیص پیدا کند.
وی افزود: حفر چاه و بخشی از خط انتقال انجام شده، تجهیز مانده و مابقی خط انتقال، که امسال انجام می‌شود.
در زمان بحران با مشکل سوخت روبرو می شویم
مدیر کل دفتر فنی استانداری در خصوص دو مصوبه صفر درصد پیشرفت مخازن سوخت و خط اتیلن، گفت: سرانه میزان مخارن ما نسبت به مصرف پایین است، خط انتقال هم نداریم. از اصفهان بنزین می آمورند و در مخزن شهر تخلیه می کنند که پیشنهاد دادیم این مخازن افزایش پیدا کند و دو مکان پیش‌نهاد داده‌ا یم که در دست مطالعه است.
وی گفت: ما در حالت عادی مشکلی نداریم و فقط مسئله این است که تندتند باید این مخازن پرشوند. در زمان بحران با مشکل روبرو می شویم.
جمشیدی در خصوص خط اتیلن گفت: اتیلن خوراک کارخانه پتروشیمی است، ما چندین پتروشیمی مصوب داریم که هیچ کدام هنوز انجام نشده، مصوبه سفر هم می گوید تا پتروشیمی ها شروع به ساخت نکنند و شکل نگیرند، خط اتیلن کشیده نمی شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری تصریح کرد: همه این موارد و مصوبات بر زمین مانده به سفر دوم منتقل می شود.
فقط علائم آزادراه شیراز اصفهان 600 میلیارد اعتبار نیاز دارد/ رئیس جمهور شهریور ماه به فارس سفر می کند
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در خصوص شرایط آزاد راه شیراز اصفهان با بیان اینکه برای آزادراه هر هفته جلسه داریم، گفت: اعتبارات بسیار کلان نیاز دارد، مثلا صد میلیارد تومان پول خرد حساب می‌شود.
وی ادامه داد: قطعه هفت از تنگ خیاره تا قلات، پیشرفت فیزیکی آن 65 درصد است. مابقی قطعات تقریباً تمام است. از بالاتر از ایزد خواست تا تنگ خیاره بیشتر از 97 درصد انجام شده، نیوجرسی تمام شده و فقط نصب علائم آن مانده است، اما همین نصب علائم 600 میلیارد اعتبار نیاز دارد.
جمشیدی گفت: چون قطعه هفت هنوز تمام نشده، گویم هم دارد احداث می‌شود، در حال احداث یک جاده کنارش هستیم تا از لپویی وارد شیراز شود، و در حال حاضر روی این جاده‌ تنگ خیاره به لپویی و قطعه هفت کار می کنیم.
وی افزود: ولی اگر با همین شرایط و فرمان پیش برود در سفر رییس جمهور 6 قطعه اول افتتاح می شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری در پاسخ به این پرسش که سفر رییس جمهور چه زمانی است؟ گفت: احتمالا سفر دومین رییس جمهور شهریور ماه خواهد بود.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/719975/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

استحکام‌بخشی و رسیدگی به آرامگاه سعدی اعتبار می‌خواهد

گنجینه‌های ارزشمند ادب پارسی برای نسل جوان تبیین شود

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

پیشخوان روزنامه های فارس ؛شنبه اول اردیبهشت 1403

آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیر همسطح در شرق شیراز با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز